آریا بانو
دستگیری عاملان دفن‌ لاشه سگ در مکان متبرکه رشت
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 18:50:08
آریا بانو -
دستگیری عاملان دفن‌ لاشه سگ در مکان متبرکه رشت
٥٩٥
٠
تسنیم / فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت گفت: متخلفانی که اقدام به دفن لاشه سگ در مسجد روستای امشه بخش سنگر کردند شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ پاسدار احمد نقد‌پور با اشاره به ماجرای اخیر دفن لاشه سگ در قبرستان مسجد توسط یک خانم 51 ساله اظهار داشت: این خانم 51 ساله، لاشه سگ را پس از مرگ در یک پارچه پوشانده و اقدام به دفن سگ در مسجد زادگاهش در روستای امشه بخش سنگر می‌کند.
فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت افزود: خانم متخلف به یکی از اهالی روستا که مسئولیت خاصی هم در روستا نداشته مراجعه می‌کند و از او برای دفن سگ در قبرستان کمک می‌گیرد و نهایتاً این خانم که با همکاری 2 مرد که در کار هماهنگی برای دفن و کندن قبر به وی کمک کرده بودند دستگیر شدند.
نقدپور با بیان اینکه بلافاصله پس از دفن سگ در قبرستان، اهالی محل متوجه موضوع می‌شوند و آن خانم و دیگر متخلفان را مورد بازخواست قرار می‌دهند تصریح کرد: اهالی محل از این موضوع به شدت ناراحت شده و بلافاصله لاشه سگ را از قبرستان مسجد خارج کرده و در محلی دور از مسجد دفن می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه خانم متخلف همراه با هم‌دستانش شناسایی شده و به مراجع قضایی تحویل داده شدند ابراز داشت: خانم متخلف در بازجویی اعتراف کرده بود که علاقه شدیدی به آن سگ داشته و پس از مرگش به شدت ناراحت شده است البته این خانم اصالتاً اهل همان روستای امشه بخش سنگر است.
فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت با بیان اینکه فرهنگ نگهداری سگ و حیوانات نجس توسط اشخاص جزئی از تهاجم فرهنگی غرب است افزود: تمامی دستگاه‌های فرهنگی، علماء و روحانیون جامعه باید در این رابطه فرهنگ‌سازی کنند تا شاهد نگهداری و حمل و نقل سگ در جامعه نباشیم.
نقدپور با تأکید بر اینکه نگهداری، حمل سگ و حتی دفن این حیوان نجس در مکانی مانند مسجد مسلمین، توهین به مقدسات، ارزش‌های دینی و مکان مسجد است خاطرنشان کرد: حتی نگهداری سگ به دلیل اینکه جزء حیوانات نجس محسوب می‌شود به دور از آموزه‌های دینی و اسلامی ما است.
وی با بیان اینکه حتی حیوان‌آزاری هم در دین و آموزه‌های اسلامی توصیه نشده است اظهار داشت: خوشبختانه نیروی انتظامی استان گیلان طرحی را آغاز کردند که در راستای آن با تمام کسانی که اقدام به همراه کردن سگ و نگهداری از آن در وسیله نقلیه می‌کنند، برخورد جدی می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت با تأکید بر اینکه فرهنگ غربی به دنبال تضعیف ارزش‌ها و باورهای دینی بوده و سعی در تغییر در سبک زندگی افراد دارد خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات مانند نگهداری سگ و حمل آن جزء اهداف پشت پرده فرهنگ غربی به شمار می‌رود.

http://www.banounews.ir/fa/News/184152/دستگیری-عاملان-دفن‌-لاشه-سگ-در-مکان-متبرکه-رشت
بستن   چاپ