آریا بانو
سفری کوتاه به مزرعه آرامش بخش قوها
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 19:59:00
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٧
٠
لست سکند / مزرعه قوها که در روستای کوه-بیجار شهر زیبای لاهیجان واقع شده، یک اکولوژ بسیار زیبا و جذاب است که برای لذت بردن و ریلکس کردن، مکانی مناسب می باشد. این مجموعه دارای 13 سوئیت بسیار زیبا است که حول یک حوض ماهی زیبا و دیدنی ساخته شده اند.
میهمان‌ها هر روز می‌توانند با غذاهای ماهی که در اختیارشان قرار داده می شود، از غذا دادن به ماهی ها لذت ببرند.
فضای این مجموعه در حدود 5 هکتار می باشد که در آن رستوران، استخر کوچک، سالن ورزشی سرپوشیده و سر باز، فضای مخصوص مینی گلف، حوضچه ماهی درمانی، کافی شاپ، فضای بازی معروف هزارتو یا مِیز که با گیاه شمشاد طراحی و ساخته شده، فضای نگهداری تعدادی قو و چند پرنده دیگر و... می باشد. همچنین در این مجموعه در حدود 15 هزار گونه گیاهی در فضای باز و یا گلخانه ای نگهداری می شوند. سالن کنفرانس و پذیرش این مجموعه، در قسمت بیرونی مجموعه واقع شده که نسبتا کوچک و جمع و جور است.
فضای داخلی این مجموعه به طرز زیبایی با طبیعت ترکیب شده تا حس حضور در دل طبیعت، به ما منتقل شود. بخش اصلی این مجموعه مربوط به 13 سوییت شیک، نوساز با مصالحی بسیار با کیفیت می باشد که دور تا دور حوضی پر از ماهی کوی واقع شده است. نمای اصلی این سوئیت ها رو به طبیعتی بسیار زیبا و انرژی بخش است. سوییتی که به ما تحویل داده شد دارای یک حمام و سرویس فرنگی مجزا از هم به همراه آشپزخانه کوچک و جمع و جور همراه با یخچال و کابینت و وسایل پخت و پز بود. اتاق نشیمن و خواب با هم یکی بودند که تلویزیون و کولر اسپلیت هم در این قسمت قرار داشت.
از دیگر امکانات داخل سوئیت می‌توان به تخخواب و بالش های نرم آن اشاره کرد همچنین پتو و ملحفه اضافه تمیز در داخل کمد در دسترس بود. کنار تختخواب، یک پاتختی هم وجود داشت که خیلی به درد بخور بود. میز و مبلمان زیبا در جلوی تلویزیون LCD، میز غذاخوری داخل آشپزخانه، مسواک و خمیردندان، فرچه کفش، حوله دستشویی و حمام، دمپایی یکبار مصرف و... از دیگر امکانات و لوازم موجود در سوئیت بود. نکته منفی، پر بودن یخچال (مینی بار) بود که تقریبا برای وسایل ما جای زیادی باقی نگذاشته بود. آب معدنی هم بصورت روزانه یک عدد شارژ می شد. درست در قسمت ورودی محوطه سوئیت ها، رستوران مجموعه واقع شده بود که بخشی از میز و صندلی های آن در فضای داخلی و بخشی دیگر در فضای بیرونی رستوران چیده شده بود. صبحانه رستوران در روز اول به صورت بشقاب های از پیش آماده شده به همراه یک قوری چای که روی شمع وارمر قرار گرفته شده، بود. محتویات هر بشقاب با بقیه کمی متفاوت بود. املت، پنیر، کره، مربا، لوبیا تقریبا در اکثر بشقاب ها به چشم می‌خورد. اما روز دوم صبحانه به صورت سلف سرویس ارائه شد که صورت و تنوع بهتری داشت.
فضای داخلی رستوران و برخورد و رفتار پرسنل بسیار خوب و قابل قبول بود. در کنار رستوران، حوضچه ماهی درمانی و استخر قرار دارد. هر دو قسمت به صورت سانس بانوان، آقایان و اختصاصی تقسیم بندی شده اند که استفاده از سانس عمومی برای میهمانان ساکن در مزرعه رایگان بوده ولی سانس اختصاصی هزینه ای جداگانه دارد.
برای استفاده از حوضچه ماهی درمانی، بهتر است حداکثر 5 نفر حاضر شوند تا با توجه به تعداد کم ماهی، استفاده بهینه داشته باشند. استفاده از استخر کوچک مجموعه هم حداکثر برای 7 نفر امکان پذیر است.
کافی شاپ مجموعه، درست در پشت سر استخر واقع شده که کمی آنطرف تر، زمین مینی گلف قرار دارد. سالن ورزشی سرپوشیده، در گوشه دیگر این مجموعه واقع شده که شامل میز بیلیارد، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و دارت می باشد. البته اگر بخواهید همزمان از همه این تجهیزات استفاده کنید، فضای کافی و قدرت مانور در هنگام بازی در اختیار نخواهید داشت. سالن روباز ورزشی هم در گوشه ای دیگر از مجموعه واقع ‌شده است که فرصت استفاده از آن را پیدا نکردیم.
بخش دیگر اکولوژ مزرعه قو، به 15 هزار گونه گیاهی اختصاص یافته بود که برخی از این گیاهان در گلخانه و برخی دیگر در فضای باز قرار داشتند. گیاهانی جالب و عجیب که از سراسر دنیا گردآوری شده و در این مکان نگهداری و یا تکثیر می شدند. بخش هیجان انگیز مجموعه مربوط به بازی در هزارتو یا همان مِیز Maze بود. ورود به این هزارتو که با گیاه شمشاد ساخته شده بود تجربه ای جالب و هیجان انگیز برای ما در پی داشت . البته در حال حاضر هنوز این شمشاد ها از ارتفاع کافی برخوردار نیستند و باید کمی رشد کنند. در گوشه ای دیگر از مجموعه تعدادی قو و غاز وحشی نگهداری می شوند که به جهت درمان به آنجا منتقل شده بودند و قرار هست به زودی فضایی همانند باغ پرندگان در این مجموعه ایجاد شود تا پرندگان در آن رها شوند. در انتها باید گفت حضور در مزرعه قوها برای ما تجربه ای جالب و متفاوت و البته جذاب بود که فکر میکنم اگر برخی ایرادات جزئی آنها برطرف شود، توریست های بیشتری جذب این اکولوژ خواهند شد.
به طور مثال، ساخت یک پارکینگ سرپوشیده برای خودروی مهمانها و یا گسترش فضای ورزشی و استخر و... از مدیریت خوش فکر این مجموعه بخاطر ساخت چنین فضای زیبایی تشکر میکنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/184224/سفری-کوتاه-به-مزرعه-آرامش-بخش-قوها
بستن   چاپ