آریا بانو
مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد:
کمیته‌امداد نیازی به توسعه فیزیکی ندارد
يکشنبه 2 مهر 1396 - 11:31:43 AM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - مشاوررئیس و مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته‌امداد گفت: امروز کمیته امداد نیاز به توسعه ندارد بلکه به سمت عمق‌بخشی می‌رود.

به گزارش ایسنا، سید مهدی ثمره هاشمی، مشاور رئیس و مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد در سفر یک‌روزه به قزوین و بازدید از واحدهای مختلف اظهار کرد: اگر قیام امام خمینی (ره) نبود، امروز از دین اسلام خبری نبود، حال در چنین شرایطی ما مدیون حرکت مردم هستیم و لازم است مراقبت کنیم تا در پیشگاه خداوند سبحان سربلند باشیم.
وی ادامه داد: شایسته است هوشیار باشیم که در فضای غبارآلود حق را از ناحق تشخیص دهیم و این دقت همان بصیرتی که گفته‌شده است.
مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امدادخاطرنشان کرد: بحث نفوذ و خطر نفوذ جدی است، آن‌ها می‌خواهند در باور و اعتقادات ما نفوذ کنند، دین را از ما بگیرند به‌طوری‌که با حفظ پوسته آن، توطئه می‌کنند از محتوا چیزی باقی نماند.
مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس باید از شهیدان یاد کنیم کسانی که دنیا را کنار گذاشتند تا اسلام حفظ شود، امروز اگر نظام مستحکم است به‌واسطه خون شهداست حال باید مراقبت کنیم دشمنی که اجازه ورودش را رزمندگانمان با جان‌فشانی ندادند، از طریق دیگر داخل خانه‌های ما نشود.
ثمره هاشمی عنوان کرد: امروز همه ما باید مدافع باشیم باید کاری که برای جامعه هدف (نیازمندان و ایتام) گام‌های بزرگی برداشته شود تا بتوانیم پاسخگوی دنیا و آخرتمان باشیم.
وی تصریح کرد: باید تحول اساسی در کارها فرایندها و نگاه‌ها به وجود آید به‌خصوص در کار فرهنگی این اولویت کار ما در امداد است.
مشاور رئیس کمیته امداد عنوان کرد: همه کار ما باید روح و مضمون فرهنگی داشته باشد، اگر در حوزه فرهنگی توفیق داشته باشیم در حوزه‌های دیگر هم توفیق خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: مددجویان جز شریف‌ترین انسان‌های جامعه ما هستند، باید کاری کنیم که مددجویان به لحاظ فرهنگی تقویت شوند و متأثر از آسیب‌های اجتماعی نشوند ازاین‌رو ما باید این‌ها را در مسیر درست و صحیح هدایت کنیم.
ثمره هاشمی خاطرنشان کرد: ما موظفیم که باورهای دینی و اعتقادات این‌ها را تقویت و اصلاح کنیم تا سبک زندگی آن‌ها نیز با هویت اسلامی و ایرانی بیش‌ازپیش انطباق یابد.
وی اعلام کرد: وظیفه امداد شناسایی نیازهای مادی و معنوی مددجویان است؛ نیازهای مادی آن‌ها باید شناسایی و احصاء شود نیازهای آن‌ها باید اولویت‌بندی شود ما در این زمینه تکلیف داریم ابلاغیه داریم باید به این‌ها عمل شود.
مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد اعلام کرد: امروز کمیته امداد نیاز به توسعه ندارد بلکه به سمت عمق‌بخشی می‌رود، ما نیاز داریم به کارمان عمق ببخشیم و به‌صورت توأمان هم به کیفیت و هم به کمیت توجه کنیم.
وی توضیح داد: باید عمق کار خودمان را افزایش دهیم محتوای کار را از همین میزان هم بالاتر ببریم، باید اثربخشی لازم در حوزه مسئولیت خود را شناسایی کنیم، تا معلوم شود چقدر در جامعه هدف اثربخشی دارد؟ چه خروجی دارد؟ لازمه این کار این است که سیاست‌های ابلاغی امداد را خوب مطالعه و درک کنیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای اجرا داشته باشیم.
ثمره هاشمی یادآور شد: حرکت ما باید روبه‌جلو باشد چراکه ما هرروز به دنبال ارتقای خدمت کمی و کیفی به مددجویان هستیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/18429/کمیته‌امداد-نیازی-به-توسعه-فیزیکی-ندارد
بستن   چاپ