آریا بانو
برای نخستین بار
ریاست پژوهشکده امور اقتصادی به یک بانو رسید
دوشنبه 3 مهر 1396 - 8:37:00 AM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی «یکتا اشرفی» را به عنوان رییس پژوهشکده امور اقتصادی منصوب کرد. این نخستین حکم انتصاب برای مدیران زن در وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم است.

به گزارش عصر یکشنبه تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، با حکم «مسعود کرباسیان» نخستین بانو در وزارت اقتصاد دولت دوازدهم به مناصب عالی مدیریتی رسید.
برپایه این گزارش، اشرفی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم اقتصادی گرایش اقتصاد بین الملل از دانشکده اقتصاد وزارت امور اقتصادی و دارایی گرفت و اکنون نیز در مرحله دفاع از پایان نامه دکترای اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد است.
اشرفی پیش از این مدیرکل دفتر مدلسازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد بود.
ریاست گروه اشتغال و گروه یارانه دفتر تحقیقات و سیاست های بخش های تولیدی معاونت امور اقتصادی این وزارتخانه در کارنامه او دیده می شود.
نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی در کمیته تخصصی خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلان شهرها، رابط وزارت امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل متحد (اسکاپ) و دبیر دبیرخانه ستاد برنامه ششم، عضویت در کمیته رقابت پذیری ستاد برنامه چهارم توسعه، مسوول گروه پایش طراحی مدل کلانسنجی ایران، عضویت در شورای راهبری و دبیر کارگروه اقتصاد کلان تدوین برنامه ششم توسعه در وزارت اقتصاد، دبیر کمیته اقتصاد سبز و عضویت در کمیته ملی توسعه چایدار سازمان حفاظت محیط زیست از دیگر سوابق اجرایی وی است.
پژوهشکده امور اقتصادی در دهه 70 تاسیس شد.
در سال 1390 با مصوبه شورای عالی اداری دولت دهم پژوهشکده امور اقتصادی از وزارت امور اقتصادی و دارایی جدا و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل شد.
در اسفندماه 1394 با مصوبه شورای عالی اداری در دولت یازدهم بار دیگر مدیریت پژوهشکده به وزارت امور اقتصادی و دارایی برگشت.

http://www.banounews.ir/fa/News/18557/ریاست-پژوهشکده-امور-اقتصادی-به-یک-بانو-رسید
بستن   چاپ