آریا بانو
زمان طلایی برای درمان انحراف چشم؛ تا 2 سالگی
دوشنبه 3 مهر 1396 - 11:17:56 AM
زنان خبر
بانو نیوز - استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 90 درصد موارد انحرافات چشمی مادرزادی با یک تا سه بار جراحی درمان می شود؛ اما بهترین زمان درمان، تا دو سالگی است.

به گزارش بانو نیوز ، دکتر ژاله رجوی در آستانه برگزاری کنگره چشم پزشکی ایران اظهار کرد: در کنگره امسال، رئیس بخش استرابیسم دانشگاه بلژیک و رئیس بخش پلاستیک و استرابیسم دانشگاه بوستون آمریکا شرکت دارند و هر کدام پنج سخنرانی در خصوص موضوعات مختلف ارائه می کنند.
وی همچنین از برپایی کارگاه و پنل هایی با موضوع استرابیسم (انحراف چشم) و نوروافتالمولوژی (رفع اختلالات بینایی)در زمان برگزاری کنگره خبر داد و افزود: در این کارگاه ها و پنل ها، جلسه پرسش و پاسخ برگزار و موارد ویژه و خاص که تحت درمان قرار گرفته اند، معرفی می شوند.
استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه انحرافات چشمی، مادرزادی یا اکتسابی هستند، توضیح داد: در 70 تا 80 درصد موارد، این انحرافات با استفاده از عینک برطرف می شود و در سایر موارد نیاز به جراحی دارد.
رئیس هیات مدیره گروه فوق تخصصی استرابیسم با عنوان این مطلب که ضربه به سر و صورت می تواند منجر به انحرافات چشمی شود، ادامه داد: اگر فرد به علت ضربه دچار فلج عضلات چشمی شود، 6 ماه تا یک سال صبر می کنیم تا عارضه کم کم اصلاح شود و اگر نشد، جراحی انجام می شود.
رجوی تاکید کرد: بزرگسالان برای حصول بهترین نتیجه درمانی بهتر است تا یک سال بعد از بروز انحرافات چشمی برای درمان اقدام کنند.
بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از 13 تا 16 آذرماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.
ایرنا
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/18580/زمان-طلایی-برای-درمان-انحراف-چشم؛-تا-2-سالگی
بستن   چاپ