آریا بانو
6 علت رایج گریه شیرخواران
شنبه 26 مرداد 1398 - 12:53:32
آریا بانو - سلامانه: شیرخواران به طور طبیعی بین یک تا چهار ساعت در شبانه روز گریه می‌کنند.
والدین خیلی زود با زبان شیرخوار خود آشنا می‌شوند اگرچه روش های متفاوتی برای کسب این مهارت وجود دارد، از شناسایی کلماتی که به نظر می آید هنگام گریه ادا می‌کنند گرفته تا استفاده از وسایل مکانیکی که برای رمزگشایی گریه شیرخواران به‌کار می‌رود و به آن ها در اصطلاح مترجم گریه می‌گویند.
زبان هر شیرخوار مخصوص خود اوست و باز هم به قول معروف زبان شیر خوار را مادر می فهمد ولی ما برای شناسایی علت گریه شیرخواران به هر حال از عوامل بسیاری می توانیم کمک بگیریم.
گریه های قولنجی، گریه هایی با صدای بلند است که ناگهان و بدون پیش زمینه آغاز می شود و شکل کولیکی دارد. می‌گیرد و ول می‌کند حال آن که گریه ناشی از گرسنگی ،صدای کمتری دارد و کم و زیاد می شود و کوتاه مدت است. 
علت گریه یکی از موارد زیر است:
*گرسنگی و تشنگی
*خیس بودن و کثیف بودن کهنه و پوشک
*میل به مکیدن
*خستگی و احساس تنهایی
*میل به جابه جا شدن
*کولیک
توجه به مسائل جزئی اما نسبتا مبهم درباره علت گریه شیرخوار مهم است، مثل پیچیدن یک تار مو دور انگشتان دست و پا، وجود سوزن، سنجاق یا هر زبری و تیزی در لباس شیرخوار که موجب گریه می شود.
آرام کردن شیرخوار
روش های متفاوتی برای آرام کردن شیرخوار وجود دارد. پیش از این باید والدین را آرام کرد و به آن ها اطمینان داد که گریه شیرخوار نه وسیله ای برای تنبیه کردن پدر و مادر است و نه نشانه ای از این‌که شما رادوست ندارد،گاهی شیرخوار بی هیچ دلیلی گریه می‌کند و آرام کردن گریه های اوممکن نیست. 
روش هایی برای آرام کردن عبارت اند از
*تاب دادن شیرخوار در آغوش یا ننو
*پیچاندن نوزاد یا به اصطلاح قنداق کردن
*صحبت کردن، آواز خواندن
*حرکت دادن و راه بردن در آغوش یا کالسکه
*سوار کردن شیرخوار در خودرو و راندن آن
*حمام آب گرم ** دکتر آوید شکرابی متخصص بیماری های کودکان

http://www.banounews.ir/fa/News/185999/6-علت-رایج-گریه-شیرخواران
بستن   چاپ