آریا بانو
سالانه 440هزار خطای پزشکی در آمریکا رخ می دهد
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 16:01:35
آریا بانو -
سالانه 440هزار خطای پزشکی در آمریکا رخ می دهد
١٤١
٠
فارس / رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت سلامت دیجیتال،گفت: سالانه 440هزار خطای پزشکی در آمریکا رخ می دهد.
حسین وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در همایش thlو حرکت به سوی زیست بوم خلاق و نوآور سلامت اظهار داشت: دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت از فناوران در طول 10سال گذشته حمایت کرده و تعداد زیادی تجهیزات پزشکی را می سازیم و بخشی به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.
وی ادامه داد: تعداد زیادی از کیت های تشخیصی و مولکولی تولید می شود و 27 دارو بایکوکت می سازیم که 790میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند.
رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت افزود:در هوش مصنوعی اتفاقات خوبی افتاده است؛ضمن اینکه در مهندسی بافت، پوست را می سازیم و اخیرا فک را با ترکیبی از مواد سرامیک و پلیمر ساختیم.
وطن پور یادآور شد: مراکز رشد ،اتاق های تمیز و پارک های علم و فناوری در خدمت فناوران است.
وی با اشاره به حوزه سلامت دیجیتال ،بیان داشت: بالغ بر 180 هسته فناوری در این حوزه فعال هستند و سامانه های را ایجاد کرده آمد.
رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در حوزه خدمات پذیرش بیمارستان ،رژیم های مختلف غذایی معرفی پزشکان ،پیشگیری از سکته های قلبی سامانه های فعال شده اند.
وطن پور متذکر شد: تعداد زیادی از گروه‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات کار می کنند در حوزه تشخیص وارد شدند.
وی گفت: یکی از نگرانی های که وجود دارد مداخله افراد غیر پزشک در این حوزه است ؛ضمن اینکه بحث های محرمانگی و رعایت اصول اخلاقی نیز وجود دارد که لازم است آیین نامه های برای آن تهیه شود.
رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در طول چند ماهه گذشته کمیته ای در وزارت بهداشت تشکیل شده تا به تدوین آیین نامه لازم در این خصوص بپردازد و امیدوارم بزودی به تصویب رسیده و اجرایی شود و در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.
وطن پور افزود: سالانه بالغ بر 440 هزار خطای پزشکی در آمریکا اتفاق می افتد ؛حال چطور از این تکنولوژی ها به سمت سلامت استفاده نکنیم.
وی بیان داشت:افرادی هستند که با حضور سلامت دیجیتال منافع شأن به خطر می افتد و سد مقاوم می شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/186709/سالانه-440هزار-خطای-پزشکی-در-آمریکا-رخ-می-دهد
بستن   چاپ