آریا بانو
هر آنچه باید درباره شرایط سفر اربعین 98 بدانید
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 9:18:33 AM
آریا بانو -
هر آنچه باید درباره شرایط سفر اربعین 98 بدانید

میزان / لغو ویزای عراق به این معنی نیست که شما می‌توانید بدون گذرنامه یا همان روادید به کشور عراق سفر کنید و حتما بایستی گذرنامه داشته باشید و در سامانه سماح هم ثبت نام کرده باشید تا بتوانید از کشور خارج شوید.
هر ساله برای مراسم اربعین افراد زیادی در پیاده روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند که برای ورود به کشور عراق باید دارای ویزا باشند، اما 2 ماه قبل بر اساس توافقی که بین ایران و عراق اتفاق افتاد ویزا برای تردد به عراق لغو شد.
خبر لغو ویزا بسیاری را به این شبهه انداخته است که برای شرکت کردن در مراسم اربعین و مسافرت کردن به عراق دیگر نیازی به مدارک خاصی نیست و می‌توان با به همراه داشتن کارت ملی از مرز رد شد.
خبرنگار میزان در این گزارش به بیان هر آنچه باید درباره شرایط اربعین 98 بدانید می‌پردازد:
لغو ویزای عراق به این معنی نیست که شما می‌توانید بدون گذرنامه یا همان روادید به کشور عراق سفر کنید و حتما بایستی گذرنامه داشته باشید و در سامانه سماح هم ثبت نام کرده باشید تا بتوانید از کشور خارج شوید.
با توجه به لغو ویزا نیازی به ثبت نام کردن در سامانه سماح است؟
برای مراسم اربعین سال 1398 با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق زایرین می‌توانند از تاریخ 19 شهریور همزمان با 10 محرم تا 7 آبان ماه مصادف با 30 صفر بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین امام حسین (ع) وارد کشور عراق شوند.
برای ثبت نام در مراسم اربعین به چه سایتی مراجعه کنیم؟
ثبت نام در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین 98 از اول شهریور در این https://samah.haj.ir/ سایت آغاز می‌شود.
لغو ویزابرای کل ایام ایام سال است؟
لازم به تذکر است لغو ویزا صرفاً برای بازه زمانی مذکور اجرایی می‌باشد و خارج از این محدوده زمانی زایرین موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی می‌باشند.
اسامی افرادی که اجازه خروج از کشور ندارنددر سامانه نیروی انتظامی چک می شود
با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) جهت تشرف به زیارت اربعین ثبت نام در سامانه سماح الزامی می‌باشد و با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زایرینی که در این سامانه ثبت نام نموده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.
در هنگام ثبت نام وارد نمودن اطلاعات موارد ستاره دار اجباری می‌باشند.
اطلاعات هویتی زایرین با استعلام از سازمان ثبت احوال، در سامانه سماح نمایش داده می‌شود لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات خود مشاهده می‌فرمایید لطفاً به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه فرمایید.
ثبت نام قطعی زایر منوط به پرداخت هزینه‌های مصوب در سامانه می‌باشد.
کلیه موارد لازم جهت اطلاع رسانی به شماره همراه ثبت شده در سامانه ارسال می‌گردد لذا در ثبت شماره تلفن همراه نهایت دقت را به عمل آورید.
شماره گذرنامه را با حرف لاتین ابتدایی آن ثبت نمایید.
در صورت انصراف، هزینه ثبت نام پس از کسر خسارت مربوطه صرفاً به فرد منصرف و از طریق تمامی شعب بانک ملی مسترد خواهد شد.
امکان انصراف از شرکت در مراسم اربعین و پی گرفتن هزینه برای زائران وجود دارد؟
امکان انصراف تا 2 روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیر می‌باشد و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد.
ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه‌های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود، زایرین گرامی حتماً پس از ثبت نام رسید ثبت نام را از سامانه سماح دریافت نمایند و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه نمایند.

http://www.banounews.ir/fa/News/186993/هر-آنچه-باید-درباره-شرایط-سفر-اربعین-98-بدانید
بستن   چاپ