آریا بانو
مادران نسبت به آزمایش ژنتیک بی‌تفاوت نباشند
سه شنبه 4 مهر 1396 - 4:00:31 PM
زنان خبر
بانو نیوز - ناشنوایی یکی از معلولیت‌هایی است که برای برقراری ارتباط و حضور در جامعه دچار مشکلاتی می‌شوند، بهتر است با ارتباط صحیح و رفع مشکلاتشان شاهد حضور آنان همچون دیگر افراد در جامعه باشیم.

به گزارش بانو نیوز ، حسین نحوی‌نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو به خبرنگار بانو نیوز گفت: هفته جهانی ناشنوایان بهترین فرصت برای رسیدگی به مشکلات ناشنوایان در سطح جامعه است.
وی افزود: باید مردم پیام و مشکلات ناشنوایان را درک کنند تا با کمک و همدلی یکدیگر شاهد حضور بیشتر آنان در اجتماع باشیم.
نحوی‌نژاد با اشاره به تعداد معلولان در کشور بیان کرد: حدود یک میلیون و پانصد هزار معلول در کشور وجود دارد و تقریبا30 درصد آنها معلولان جسمی و حرکتی هستند، برای توانبخشی آنان خدمات مطلوبی ارائه می‌شود و امیدواریم با غربالگری‌های دوران بارداری دیگر شاهد معلولیت افراد نباشیم.
وی ناشنوایی را معلولیت دشواری دانست و گفت: باوجود اینکه ناشنوایی معلولیت دشواری است و افراد برای برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکلات زیادی هستند ولی با این وجود تلاش و همت ناشنوایان برای بالابردن توانمندی‌ها و حضور در جامعه ستودنی است.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص آزمایش ژنتیک اظهار کرد: برای کاهش و حتی از بین بردن معلولیت‌های مادرزایی آزمایش ژنتیک و مشاوره‌های بارداری بسیار تاثیر‌گزار است و مادران بی‌تفاوت نباشند و باید نسبت به این زمینه در دوران بارداری اقدام نمایند.
وی در مورد انزوای معلولین خاطرنشان کرد: برخی از معلولین به دلیل مشکلاتی که با آن مواجه هستند دچار افسردگی و انزوا می‌شوند که این مورد می‌طلبد همه اعضای خانواده و جامعه با فرهنگ‌سازی پذیرای آنان باشیم و برای توانمند سازی معلولان تلاش کنیم.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/18716/مادران-نسبت-به-آزمایش-ژنتیک-بی‌تفاوت-نباشند
بستن   چاپ