آریا بانو
واکنش مفتی های سعودی درخصوص اجازه رانندگی به زنان
چهارشنبه 5 مهر 1396 - 10:43:20 AM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران - ایرنا - مفتی های سعودی نسبت به اجازه رانندگی به زنان عربستانی از سوی مقامات این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سعودی العربیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: هیات علما که بزرگترین هیات دینی در عربستان است، نظر خود را درباره حکمی که از سوی "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان درباره رانندگی زنان عربستانی صادر شد، بیان کرد.
این هیات در صفحه خود در توییتر اعلام کرد: پادشاه عربستان که بر اساس منافع و مصلحت! کشور و مردمش عمل می کند، این تصمیم را بر اساس شریعت اسلام گرفته است.
پادشاه عربستان شب گذشته (سه شنبه) طی حکمی اجرای مقررات ترافیکی و از جمله صدور گواهی نامه رانندگی برای زنان عربستانی را صادر کرد.
هیات علمای ارشد عربستان یک نهاد مذهبی در این کشور است که در سال 1971 تاسیس شد و شامل کمیته محدودی از چهره های مذهبی و دانش پژوهان مدارس فقهی متعدد است و رئیس این هیات مفتی عربستان است که مجاز به ارائه نظرات و فتوا در مسایل مختلف می باشد.
مفتی های سعودی وابسته به این هیات تا پیش از این بارها فتوا داده بودند که رانندگی زنان عربستانی خلاف موازین شرع اسلام است ولی با صدور حکم جدید درباره رانندگی زنان از سوی ملک سلمان، مواضع و فتوای آنها نیز به یکباره تغییر کرد.
خاورم

http://www.banounews.ir/fa/News/18777/واکنش-مفتی-های-سعودی-درخصوص-اجازه-رانندگی-به-زنان
بستن   چاپ