آریا بانو
اورژانس اجتماعی چگونه به مشکلات تماس گیرندگان رسیدگی می‌کند؟
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 10:53:38
آریا بانو - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن تشریح نحوه رسیدگی سازمان بهزیستی به تماس‌های برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی از همه شهروندان خواست تا موارد مربوط به آسیب‌های اجتماعی به ویژه کودک آزاری را به خط اورژانس اجتماعی (123) اطلاع دهند.

مهشید موقر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که طی سال گذشته بیش از 7830 تماس با خط اورژانس اجتماعی در تهران برقرار شده است گفت: در صورتی که برای حمایت از افراد تماس گیرنده نیاز به مداخله مرکز فوریت‌های پلیس 110 وجود داشته باشد هماهنگی‌های لازم با مرکز صورت می‌گیرد.
وی با بیان این که پس از تماس با خط 123 کارشناسان این مرکز با ارائه راهنمایی به انجام مداخله لازم و بررسی مشکل فرد تماس گیرنده می‌پردازند اظهار کرد: این کارشناسان با توجه به نوع مشکل فرد او را به یکی از مراکز مداخله در بحران خدمات سیار و در صورت نیاز به منابع اجتماعی درون و برون سازمان بهزیستی ارجاع می‌دهند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه نحوه رسیدگی تماس‌های برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی را تشریح کرد و گفت: ارائه راهنمایی و مداخله به تماس گیرندگان، ارجاع افراد به مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی، اجتماعی، ارجاع تماس گیرندگان به مراکز تابع سازمان از جمله مراکز توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی، ارجاع افراد مشمول دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار، برخی از خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی به تماس گیرندگان با خط اورژانس اجتماعی است.
موقر در ادامه با اشاره به این که شهروندان می‌توانند کلیه موضوعات مطرح شده در خصوص آسیب‌های اجتماعی از جمله خشونت‌های خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و ... به خط اورژانس اجتماعی اطلاع دهند تا کارشناسان این مرکز در کمترین زمان ممکن مداخلات لازم را انجام دهند گفت: با توجه به اینکه کودک آزاری یک جرم عمومی تلقی می‌شود، لازم است همه شهروندان نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کرده و در صورت دیدن موارد مذکور با خط اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا از آسیب‌های بعدی پیشگیری شود. همچنین براساس قانون، افرادی که با دیدن جرایم مذکور از اطلاع از آن به نهادهای مسئول خودداری کنند نیز مجرم تلقی می‌شوند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/187830/اورژانس-اجتماعی-چگونه-به-مشکلات-تماس-گیرندگان-رسیدگی-می‌کند؟
بستن   چاپ