آریا بانو
دفترچه‌ای جادویی برای موفقیت هر خانمی
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 12:15:23
آریا بانو -
دفترچه‌ای جادویی برای موفقیت هر خانمی
٢٣١
٠
خراسان / رمز و رازهای تبدیل یک دفترچه برنامه‌ریزی معمولی به جادویی برای این‌که از امروز به بعد به همه کارهایتان برسید.
یکی از کارهایی که باید همه ما و به خصوص هر خانمی برای موفقیت در زندگی انجام دهد، داشتن برنامه‌ریزی روزانه است. خانه ای که توسط مادر یا همسری با برنامه و منظم مدیریت شود، امکان رشد و تعالی شوهر و فرزندانی موفق در آن چشمگیر خواهد بود. اگر زندگی‌نامه هر انسان بزرگی را مرور کنید، متوجه خواهید شد هیچ فردی به صورت اتفاقی موفق نشده بلکه پشت همه افتخارات و دستاوردهای او ممارست و برنامه‌ریزی‌های مداوم نهفته است. برنامه‌ریزی کردن کار راحتی است اما انجام دادن فهرست کارها، معمولا به تعویق می‌افتد. برای حل این مشکل شما باید در خودتان انگیزه ایجاد کنید. ما به شما درست کردن یک دفتر برنامه‌ریزی را پیشنهاد می‌کنیم تا با داشتن این دفترچه، انگیزه‌ لازم برای انجام کارهای روزانه و وظایف هفتگی را در خود ایجاد کنید. دفترچه‌ای که جادویی خواهد بود.
نوشتن یک جمله امیدبخش در بالای هر صفحه
در قدم اول شما نیاز به دفترچه ای معمولی دارید اما فراموش نکنید که می‌خواهید با این دفترچه معمولی به اهداف بزرگی برسید پس به آن به چشم یک دفتر جادویی نگاه کنید. هر دو صفحه دفترچه را به یک روز هفته اختصاص دهید و در بالای آن اسم روز را بنویسید. درکنار اسم روز هفته، یک جمله امیدبخش و انگیزشی یادداشت کنید. این جمله می‌تواند خیلی ساده و خودمانی باشد، مثل «اینو یادت نره، تو یک جنگجویی و کم نمیاری». با این کار شما انگیزه لازم برای انجام کارهای آن روز را در خودتان ایجاد می کنید. در زیر این قسمت باید شماره‌‌گذاری کنید و کارهای روزانه‌تان را در این قسمت به صورت فهرست وار بنویسید.
صفحه دوم را 3 قسمت کنید
حالا به سراغ صفحه روبه‌رویی می‌رویم. صفحه دوم را به سه قسمت تقسیم کنید. در ادامه نکاتی را درباره این سه قسمت و کارایی‌شان مطرح خواهیم کرد.
قسمت اول را «پیگیری» بنامید
در این بخش کارهایی را که در صفحه اول فهرست کردید، پیگیری کنید، این‌که آیا فهرست کارها انجام شده یا نه و اگر انجام نشده، چه دلیلی سبب شده است که انجام نشود؟
قسمت دوم را «یادداشت» بنامید
این بخش برای شما یک استراحتگاه است. در این‌جا می‌توانید صحبت‌ها و اتفاقات خوب و بدی که در روز برای شما رخ داده است یا جملاتی را که از ذهن‌تان می‌گذرد، یادداشت کنید یا حتی شاید دل‌تان بخواهد یک نقاشی کوچک بکشید. مهم این است در این قسمت حال‌تان را هر طوری که می‌شود خوب کنید.
قسمت سوم را «بازخورد» بنامید
این بخش تقریبا مثل کارنامه است و در آخر شب آن را پر می‌کنید و به خودتان نمره می‌دهید. باید حساب کنید چند درصد از برنامه‌ ریزی‌هایتان را انجام دادید و در انتها برای خودتان جایزه تعیین کنید. مثلا اگر بالای 80 درصد کارهایتان تیک خورده است، خود را به یک فنجان قهوه دعوت کنید اما یادتان نرود سعی کنید سخت‌گیر باشید تا به میزان 100 درصد کارهای انجام شده دست یابید.
نویسنده : مهسا کسنوی

http://www.banounews.ir/fa/News/187856/دفترچه‌ای-جادویی-برای-موفقیت-هر-خانمی
بستن   چاپ