آریا بانو
نرگس اصغری: بازار تبریز نیازمند همراهی طراحان حرفه‌ای است
جمعه 1 شهريور 1398 - 12:51:25
آریا بانو - قائم مقام مؤسسه فرهنگی هنری چندمنظوره "الف" می‌گوید با کمرنگ شدن حضور فعالان ترکیه‌ای در تبریز، بازار این شهر نیازمند همراهی طراحان حرفه‌ای است.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نرگس اصغری قائم مقام مؤسسه فرهنگی هنری چندمنظوره "الف" در شهر تبریز است که از سال 92 با عزمی جزم، سعی در این داشته تا روند آموزش طراحی مد و لباس را در این شهر توسعه بخشد و کمک کند تا در بحران‌های اقتصادی به وجود آمده، چرخ این بخش همچنان به قوت همیشه بچرخد.
اصغری دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: شهر تبریز به دلیل نزدیکی با کشوری همچون ترکیه در یک دهه اخیر به شدت تحت تأثیر آفت واردات از این کشور قرار داشت اما خوشبختانه توانستیم با تکیه بر تقویت ابعاد آموزشی به رونق فعالیت هنرمندان ایرانی در این عرصه کمک کرده و تا اندازه قابل توجهی، شهر صنعتی تبریز را در بحث طراحی مد و لباس خودکفا کنیم.
او با اشاره به برپایی دوره‌های آموزشی بروز و استاندارد در مؤسسه فرهنگی هنری چندمنظوره "الف" اذعان داشت: هر چند که بخش قابل توجهی از امکانات آموزشی حوزه مد و لباس در پایتخت متمرکز شده است اما ما در تلاشیم که در شهری همچون تبریز نیز این ظرفیت‌ها را ایجاد کنیم و حتی فعالیت‌های‌مان را در سطوح بین‌المللی گسترش دهیم.
اصغری ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم ما در بحث تدوین برنامه‌های آموزشی مربوط به طراحی کفش است چرا که تبریز قطب اصلی صنعت کفش در کشور به شمار می‌رود و برای قرارگرفتن کشورمان در کنار دیگر کشورهای صاحب نام در این صنعت لازم است تا بیش از هر زمان دیگری به ابعاد هنری و طراحی آن توجه شود.
قائم مقام مؤسسه فرهنگی هنری چندمنظوره "الف" با اشاره به لزوم برگزاری رویدادهای بین‌المللی در زمینه مد و لباس اظهار داشت: بنا داریم تا در آینده نزدیک با دعوت از افراد و گروه‌های فعال کشورهای منطقه در زمینه مد و لباس، جشنواره‌ای بین‌المللی در شهر تبریز برپا کنیم تا هم زمینه شناخت بیشتر با دانش روز دنیا فراهم شود و هم هنرجویان ما فرصت سنجش خود در کنار رقبای خارجی را پیدا کنند.
اصغری در خاتمه گفت: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های ما در بازار کار، نبود شناخت کافی در زمینه بازاریابی مد است چرا که اغلب هنرجویان بیشتر تمرکز خود را روی مقوله طراحی می‌گذارند و از آنجا که در این بخش دانش کافی را ندارند، نمی‌توانند در بحث فروش محصولات‌شان عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

http://www.banounews.ir/fa/News/188262/نرگس-اصغری--بازار-تبریز-نیازمند-همراهی-طراحان-حرفه‌ای-است
بستن   چاپ