آریا بانو
این پیراشکی رد خور ندارد
جمعه 1 شهريور 1398 - 12:57:40
آریا بانو -
این پیراشکی رد خور ندارد
k ٤.٦
٠
ایران کوک / پیتزا پیراشکی یکی از اون پیراشکی های خوشمزه است که اصلا نمیشه ازش گذشت. مخصوصا برای کسی مثل من که عاشق پیراشکی و صد البته پیتزاست. به نظر من پیتزا خودش یکی از دلخوشی های زندگیه. حالا اگه اون رو بشه به روش پیراشکی تهیه و سرو کرد، میتونه یکی از غذاهای بهشتی باشه.
پیتزا پیراشکی با فر آماده میشه و پختش فقط 20 دقیقه زمان لازم داره. ما توی این دستور از پپرونی استفاده کردیم. ولی پیتزا پیراشکی گوشت و مرغ هم تقریبا به همین روش تهیه میشه که در بخش نکته ها بهش اشاره کردیم. در واقع مواد میانی پیتزا پیراشکی رو میتونین به دلخواهتون تغییر بدین. یا مقدارشون رو کم و زیاد کنین.
این پیتزا پیراشکی با خمیر آماده قابل تهیه هست و هم چنین میتونین خمیر پیتزای خونگی درست کنین. اصلا کار سختی نیست و فقط یکم حوصله و عشق میخواد. این طوری دیگه صفر تا صد مراحل تهیه ش رو خودتون انجام دادین و صد در صد لذتش چند برابره. بیشتر از این منتظرتون نمیذارم. بریم سراغ تهیه پیتزا پیراشکی خانگی جذاب و خوشمزه.
چی لازم دارم:
خمیر پیتزا 800 گرم
سس پیتزا 225 گرم (1 پیمانه)
پنیر ریکوتا یا پنیر خامه ای 225 گرم
پپرونی 115 گرم (1/2 پیمانه)
موزارلا رنده شده 225 گرم
آرد برای پاشیدن روی سطح کار
اسپری جدا کننده یا روغن
روغن زیتون برای روی پیراشکی
نمک به میزان لازم
چطور بپزم:
مرحله اول:
فر را روشن کنید و آن را در دمای 500 درجه فارنهایت یا 260 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. دو سینی فر بزرگ را با روغن چرب کنید یا اسپری جدا کننده به آن بپاشید.
مرحله دوم:
خمیر پیتزا را به چهار قسمت تقسیم کنید. روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. به کمک وردنه خمیر را به شکل دایره ای به قطر حدودا 21 سانتی متر و ضخامت 6 میلی متر درآورید.

مرحله سوم:
یک قاشق سس پیتزا را در مرکز خمیر قرار دهید. به کمک پشت قاشق سس را کمی در سطح خمیر پخش کنید.

مرحله چهارم:
حالا کمی پنیر ریکوتا را روی سس بریزید. سپس پپرونی و پنیر موزارلا را به پیتزا پیراشکی اضافه کنید. (اگر میخواهید پیراشکی پر مایه تری داشته باشید میتوانید کمی قارچ تفت داده هم اضافه کنید)

مرحله پنجم:
به آرامی نصف خمیر را روی نصف دیگر آن قرار دهید. لبه های خمیر را با کمی آب مرطوب کنید.

مرحله ششم:
حالا لبه های خمیر پیتزا پیراشکی را بهم فشار دهید. سپس تمام لبه را روی هم قرار داده و تا بزنید تا کاملا بچسبند. این مراحل را برای سه تکه دیگر خمیر هم تکرار کنید. پیتزا پیراشکی های آماده شده را به سینی فر منتقل کنید.

مرحله هفتم:
بالای پیراشکی ها را به وسیله ی براش و کمی روغن زیتون چرب کنید. کمی نمک روی پیراشکی ها بپاشید. به کمک یک چاقوی تیز یا قیچی آشپزخانه، روی پیراشکی ها، دو یا سه شکاف کوچک ایجاد کنید. این شکاف ها باعث می شوند بخار از پیراشکی خارج شود.
مرحله آخر:
پیتزا پیراشکی ها را درون فر قرار دهید تا حدی که روی آن ها طلایی رنگ شده و داخلشان حباب ایجاد شود. حدودا 20 دقیقه برای پخت پیراشکی ها کافی است. در حین پخت میتوانید با براش کمی روغن دیگر به روی آن ها بزنید. پس از طلایی شدن، آن ها را از فر خارج کنید. 5 دقیقه صبر کنید تا خنک شوند و بعد برش زده و سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی تهیه پیتزا پیراشکی
– در صورت نیاز میتوانید این پیراشکی را فریز کنید. کافی است تا مرحله ی هفتم دستور تهیه این غذا پیش بروید و بعد آن را در فریزر بگذارید. سپس برای پخت پیراشکی منجمد دو دقیقه صبر کنید تا کمی گرم شود و بعد آن را بپزید.
– پیتزا پیراشکی را میتوانید پس از پخت هم فریز کنید. برای این کار باید صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد آن را در فریزر بگذارید. برای دوباره گرم کردن پیراشکی به 10 یا 15 دقیقه زمان و فر با درجه حرارت 260 درجه سانتی گراد نیاز دارید.
– برای تهیه پیتزا پیراشکی با گوشت چرخ کرده و یا پیتزا پیراشکی مرغ کافی است گوشت را قبل از اضافه کردن به پیتزا، به همراه نمک و ادویه مورد نظرتان کمی تفت دهید.
– طرز تهیه پیتزا پیراشکی گرد به این صورت است که تمام لبه های خمیر را باید به هم متصل کنید. سپس به کمک دست به خمیر شکل گلوله ای دهید.
– در صورت تمایل میتوانید گوشت، فلفل، آویشن، جعفری، پیاز و … هم به آن اضافه کنید. همچنین میتوانید از انواع ادویه پیتزا استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/188323/این-پیراشکی-رد-خور-ندارد
بستن   چاپ