آریا بانو
جمع شدن اسرارآمیز جنازه هایی با نژادهای مختلف در یک مکان
جمعه 1 شهريور 1398 - 12:59:08
آریا بانو -
جمع شدن اسرارآمیز جنازه هایی با نژادهای مختلف در یک مکان 2
k ٢
١
انتخاب / بررسی هایی جدید از دریاچه «روپکوند» واقع در هیمالیا نشان می دهد صدها اسکلت تاریخی که در این دریاچه پیدا شده نه تنها به یک نژاد واحد وابسته نیستند، بلکه از چندین نژاد مختلف جمع شده اند.
بررسی های جدید DNA نشان داده است که رمز و راز دریاچه روپکوند در رشته کوههای هیمالیا در واقع از هر فرضیه ای که تا کنون وجود داشت ترسناک تر است.
این دریاچه که در هیمالیا واقع شده است ، میزبان صدها اسکلت تاریخی است. تاکنون ، تئوری اصلی این بود که یک فاجعه طبیعی مانند طوفان عظیم ، کل شهر را کشته است. اما نه . درواقع به نظر می رسد این فرضیه اصلا صحت ندارد زیرا مشخص شده است که اسکلت های موجود در دریاچه از مکان های مختلفی گرد هم جمع شده اند آن هم در حالی که همه در یک تاریخ مرده بودند.
این مطالعه روی 38 اسکلت انجام شده و نشان می دهد که نژاد اسکلت هایی که در طول هزاران سال در دریاچه باقی مانده اند بسیار متفاوت است. ادوین هارنی زیست شناس تکاملی از دانشگاه هاروارد در این خصوص گفت: "ما از نتایج ژنتیک اسکلت های روپکوند بسیار شگفت زده شدیم. به طور معمول اسکلت های منطقه باید با پیشینه ای از شرق مدیترانه همراه می شد اما نتایج نشان می دهد که دریاچه روپکوند میزبان نژادهای متعدد دیگری است."
از آنجا که بسیاری از جمجمه ها ظاهراً ترک هایی مشابه خورده بودند، حدس زده می شد که سنگهای تگرگ بزرگ ناشی از طوفان صدها نفر را همزمان کشته است، اما معلوم شد که اینگونه نیست.در این گزارش ، دیوید ریچ ، متخصص ژنتیک ، از دانشکده پزشکی هاروارد اظهار داشت: از طریق استفاده از آنالیزهای بیومولکولی مانند DNA باستانی ، بازسازی رژیم غذایی ایزوتوپ پایدار و قدمت رادیوکربن ، متوجه شدیم که تاریخچه دریاچه روپکوند پیچیده تر از همیشه است.
باور کردن این که چند صد سال پیش اجسادی از اروپا و آسیای جنوب شرقی همزمان به دریاچه منتقل شده اند بسیار عجیب است، آن هم اجسادی با علامت های یکسان روی سر. این ماجرا کمی ترسناک به نظر می رسد. درواقع پرسش این است این همه انسان از نژادهای متضاد در دریاچه چه می کردند و چرا همزمان مرده اند؟ ریچ در این خصوص می گوید: "هنوز مشخص نیست چه چیزی این افراد را به دریاچه روپکوند آورده است یا چگونه جان باخته اند. اما امیدواریم که این مطالعه اولین تحلیل و رمزگشا برای بسیاری از جزئیات این دریاچه مرموز باشد."

http://www.banounews.ir/fa/News/188367/جمع-شدن-اسرارآمیز-جنازه-هایی-با-نژادهای-مختلف-در-یک-مکان
بستن   چاپ