آریا بانو
سئول معرکه‌ترین روف گاردن دنیا را می‌سازد
شنبه 2 شهريور 1398 - 08:35:07
آریا بانو -
سئول معرکه‌ترین روف گاردن دنیا را می‌سازد 3
٦١٦
٠
کجارو / تالار شهرسازی و معماری سئول کره جنوبی قصد دارد، معرکه‌ترین روف گاردن دنیا را با قطعات بادکنکی بسیار بزرگی به رنگ فیروزه‌ای بسازد.
امروزه فضاهای سبزی به شکل دیوارهای سبز، جنگل‌های عمودی و مزارع شهری در وسط مراکز شهری ساخته می‌شوند. استودیوی SKNYPL مسکو برای مسابقه‌ی طراحی سئول مارو 2019، یک روف گاردن (باغ روی بام) منحصربه‌فرد شهری برای تالار شهرسازی و معماری سئول طراحی کرده و این شکل جدید فضاهای سبز را مد نظر قرار داده است.
در ایده‌ی استودیوی روسی SKNYPL برای روف گاردن تالار شهرسازی و معماری سئول، قطعات بادکنکی بسیار بزرگی به رنگ فیروزه‌ای که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده‌اند، جایگزین عناصر طبیعی باغ‌ سنتی کره‌ای می‌شوند. رنگ و شکل این قطعات، یادآور گیاهان، سنگ‌ها و تپه‌ها هستند که اساس تئوری هماهنگی در باغ‌ کره‌ای را تشکیل می‌دهند. این قطعات بادکنکی فیروزه‌ای طوری طراحی شده‌اند که بتوان متناسب با نیاز، اعم از جلسات، نمایشگاه‌ها، رویدادها یا حتی یک پارک عمومی معمولی برای استراحت مردم و بازی بچه‌ها، آن‌ها را به‌راحتی جابه‌جا کرد.
برای اینکه هرکسی از هر نقطه‌ی سئول بتواند گوشه‌ای از روف گاردن تالار شهرسازی و معماری سئول را نظاره‌گر باشد، قرار است تعدادی قطعات بادکنکی با هلیوم پر شده و به بالای بام وصل شود؛ البته هنگام تبلیغ رویدادها و نمایشگاه‌ها، تعداد آن‌ها بر فراز بام ساختمان دوبرابر خواهد شد. علاوه بر کاربردی که این روف گاردن دارد، این بخش‌های بادکنکی به‌شدت مناسب تصاویر اینستاگرامی هستند و مطمئناً اینفلوئنسرها از این فرصت نهایت استفاده را می‌برند.

http://www.banounews.ir/fa/News/188628/سئول-معرکه‌ترین-روف-گاردن-دنیا-را-می‌سازد
بستن   چاپ