آریا بانو
شربتی شگفت‌انگیز که شما را جوان می‌کند
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 09:55:23
آریا بانو -
شربتی شگفت‌انگیز که شما را جوان می‌کند
k ٤.٦
٠
باشگاه خبرنگاران / حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت گل بنفشه اظهار کرد: شربت گل بنفشه یکی از شربت‌های سنتی و مفید است که خواص بسیاری دارد و حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، آهن، پروتئین، کلسیم، روی ، فسفر، فیبر، پکتین، موسیلاژ، آنتوسیانین، فلاونوئید‌ها و غیره است همچنین استفاده از آن موجب درمان سرماخوردگی، سرفه، آسم، برونشیت، گرفتگی و خشکی گلو و خارج شدن خلط‌ها از ریه‌ها می‌شود.
او بیان کرد: نوشیدن این شربت تاثیر چشم‌گیری بر پاکسازی معده، کبد، کلیه، مجاری ادرار و حتی ریه‌ها دارد، همچنین باعث رفع التهاب معده، ورم طحال و خارج شدن صفرا از بدن می‌شود؛ جالب است بدانید این شربت تاثیر چشم‌گیری برکنترل اضطراب دارد و برای افراد مبتلا به سندرم پای بسیار مفید است.

عظمایی اظهار کرد: وجود ویتامین‌های A، E، C، آنتوسیانین و فلاونوئید‌ها و غیره در شربت گل بنفشه باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالا در آن می‌شود که تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها را به همراه دارد.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این نوشیدنی با توجه به داشتن کلسیم، منیزیم و فسفر موجب تقویت و بهبود استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری می‌کند؛ از دیگر خواص مهم این شربت می‌توان به جوان سازی پوست و مو اشاره کرد.
او با تاکید بر تاثیر نوشیدن این شربت بر رفع خارش و اگزما‌ی پوستی تصریح کرد: شربت گل بنفشه به دلیل داشتن فیبر بالا، باعث عملکرد بهتر روده ها و رفع یبوست می‌شود همچنین خاصیت ضدالتهابی آن می‌تواند رماتیسم را بهبود ببخشد؛ این شربت نشاط آور است و از بروز استرس و افسردگی پیشگیری می‌کند.
عظمایی با اشاره به تاثیر این شربت بر کنترل قند، فشار و چربی خون گفت: شربت گل بنفشه آرام بخش قلب و اعصاب است و سردرد‌های میگرنی را رفع می‌کند همچنین با توجه به خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد برای رفع عفونت معده و ریه بسیار مفید است و به افراد تندخو و عصبی کمک بسزایی می‌کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شربت گل بنفشه بر رفع بی‌خوابی، تب و لرز، ورم لوزه‌ها، برفک دهان و غیره موثر است همچنین انرژی بدن را افزایش داده و حافظه و سیستم قلب و عروق را تقویت می‌کند؛ نوشیدن آن منجر به پیشگیری از بروز آلزایمر، رفع سینوزیت و رفع ورم داخلی گوش می‌شود.
او با تاکید بر خطرات مصرف این شربت برای خانم‌های باردار بیان کرد: برای تهیه این شربت به 60 گرم گیاه خشک گل بنفشه، 25 گرم گیاه خشک گل ختمی، 30 گرم گیاه خشک اسطوخودوس و 2 لیترآب معدنی احتیاج دارید؛ کافیست گیاهان خشک را نیم کوب کنید و آن ‌ها را داخل 2 لیتر آب معدنی بریزید، اجازه دهید 4 تا 5 ساعت به همین شکل باقی بماند سپس آن را در حرارت ملایم برای 5 تا 10 دقیقه بجوشانید؛ هنگامی که دمای شربت متعادل شد آن را صاف و عسل را به آن اضافه کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/189007/شربتی-شگفت‌انگیز-که-شما-را-جوان-می‌کند
بستن   چاپ