آریا بانو
برنده مسابقه استعدادیابی اتریش مهمان شبکه چهار
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 10:02:18
آریا بانو -
برنده مسابقه استعدادیابی اتریش مهمان شبکه چهار
k ٢.٦
٠
ایسنا / «اریک اشپیتزر مارلین» ـ طراح صدا، آهنگساز اتریشی و یکی از برندگان مسابقه استعدادیابی ـ مهمان این هفته برنامه «خیلی دور، خیلی نزدیک» است.
شهاب اسفندیاری، مجری برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» امشب (2 شهریورماه) با «اریک اشپیتزر مارلین» گفتگو می کند.
اشپیتزر مارلین در نوجوانی برنده مسابقه ملی استعدادیابی اتریش در زمینه موسیقی شد. اما پس از مدتی کار در هلند و انگلستان، به نیویورک رفت و در استودیوی جان لنون مشغول به کار شد. فعالیت‌های حرفه‌ای او در طراحی صدا توجه ورنر هرتزوگ را جلب کرد. همکاری آنها سرآغاز یک رابطه حرفه‌ای و صمیمی طولانی بین این دو هنرمند بود که تا امروز ادامه یافته و هرتزوگ حتی آهنگسازی برخی آثارش را هم به او سپرده است.
این استاد آکادمی فیلم وین تکنولوژی و صنعت موسیقی امروز را دشمن و نابود کننده خلاقیت و تخیل می‌داند و نگران عواقب «شهرت‌های یک شبه» در عالم هنر است که ناشی از فناوری‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی است.
بسیار سفر می‌کند و فروتنانه مشتاق آموختن از فرهنگ‌های مختلف است؛ از شرق و غرب آسیا تا آمریکای لاتین. در آثار موسیقایی‌اش هم میراث فرهنگ و هنر شرق و غرب را به کار گرفته است. با معانی و مفاهیم اخلاقی قرآن آشنایی دارد و می‌گوید از آوای کلام قرآن لذت برده و در زمینه موسیقی عرفانی هم فعالیت‌هایی داشت است. ساکن روستایی در حومه وین است و با امام جماعت پاکستانی آن روستا هم رابطه صمیمانه‌ای دارد.
این گفتگو امشب ساعت 21:30 از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود.
«خیلی دور خیلی نزدیک» میزبان مهمانان غیرایرانی جشنواره‌های مختلف همچون جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، دوسالانه انیمیشن، سینما حقیقت و تعدادی از کنفرانس های علمی که در حوزه های اجتماعی، علوم انسانی و هنر برگزار شده است، می شود. در این بخش شهاب اسفندیاری به زبان انگلیسی گفتگو می‌کند و همزمان گفت‌وگوها به زبان فارسی برای مخاطبان زیرنویس می‌شود.
«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه‌کنندگی مصطفی پورمحمدی در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/189238/برنده-مسابقه-استعدادیابی-اتریش-مهمان-شبکه-چهار
بستن   چاپ