آریا بانو
طب سنتی به گیاهی تغییر پیدا کرده است
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 15:17:40
آریا بانو -
طب سنتی به گیاهی تغییر پیدا کرده است
٠
٠
ایسنا / عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: در ایران طب سنتی ما به طب گیاهی تغییر پیدا کرده است و بیشترین تمرکز ما بر روی گیاهان دارویی است و اگر به بازار این گیاهان بپردازیم، 400 گونه گیاه دارویی در بازار طب سنتی امروز وجود دارد.
ولی الله مظفریان، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در اولین همایش ملی عناب اظها کرد: عناب یک مخلوق از هشت هزار مخلوق گیاهی است و یک گیاه غذایی است که وقتی وارد سفره مردم می‌شود به سلامت عمومی جامعه کمک خواهد کرد و نقش دارویی را به درستی بازی می‌کند.
مظفریان بیان کرد: گیاهان دارویی باید بر سر سفره مردم آورده شود که این کار به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد و باعث پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.
این پژوهشگر، گیاه شناس و دانشیار موسسه جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: مهم ترین اثرات درمانی عناب ضد درد، رقیق کننده خون، ضد تب، ضد سرفه، تصفیه کننده خون، محافط کبد و محرک سیستم ایمنی بدن است.
مظفریان ادامه داد: عناب خواص بسیاری دیگری دارد که نشان دهنده آن است که با استفاده از عناب می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد.
وی افزود: ما بسیاری از مراتع کشور را به علت تخریب‌های بی رویه، بهره برداری‌های بی رویه و توسعه جاده‌های روستایی بدون سکنه، نابود کرده‌ایم که این نابودی باعث ایجاد سیل‌هایی در کشور شده است.
مظفریان با تاکید بر مدیریت صحیح باغات عناب، یادآور شد: گیاه عناب متعلق به مناطق گرمسیری نیست و بیشتر در مناطق بیابانی رشد می‌کند که در روزها، هوای گرم و شب‌ها هوای سردی دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/189289/طب-سنتی-به-گیاهی-تغییر-پیدا-کرده-است
بستن   چاپ