آریا بانو
مهمترین اسرار برای حجیم شدن موها
دوشنبه 4 شهريور 1398 - 10:25:25
آریا بانو -
مهمترین اسرار برای حجیم شدن موها
k ٢.٨
٢
منودلیار / پس از عوامل ژنتیکی، افزایش سن و آسیب های متعددی که با استفاده از مواد شیمیایی و رنگ های جورواجور به موها وارد می کنیم، منجر به نازک شدن آنها می شود. همه ما خواهان موهایی زیبا و جذاب هستیم و راهکارهای بسیاری را برای دستیابی به این امر به کار می گیریم. موهای حجیم و پرپشت همیشه طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم به بررسی و معرفی انواع راهکارها برای حجیم شدن مو ها بپردازیم:
1. کوتاهی مناسب مو:
یک مدل موی مناسب و کوتاهی صحیح آن باعث می شود موها در هنگام سشوار کشیدن حالت خود را حفظ کنند. لایه لایه کوتاه کردن موها نقش موثری را در پر نشان دادن آنها ایفا می کند. خوب است قبل از کوتاه کردن موها به نوع آن ها توجه کنی و با توجه به نوع موها، یعنی لخت یا فر بودن آن ها مدل خوبی را برای کوتاه کردن آن ها انتخاب کنی. هر مدل مویی مناسب نوع موهای تو نیست.
2. اندازه ایده آل موها:
اگر دارای موهای نازکی هستی باید بدانی که بلند بودن آنها باعث می شود مو کم پشت تر به نظر برسد. برای این نوع موها بهترین اندازه تا شانه است. خوب است از مدل موهای متوسط ایده بگیری و بهترین مدل مو را متناسب با نوع موها و فرم صورتت انتخاب کنی. یادت باشد که قبل از بلند بودن موها، زیبایی و سرحال بودن آن هاست که اهمیت دارد.
3. استفاده از شامپوی خشک:
یکی از بهترین راهکارها برای حجیم شدن مو ها با توجه به پیشنهاد آرایشگران این است که از شامپو خشک استفاده کنی. حتی می توانی به جای آن از پودر بچه نیز استفاده کنی و به ریشه موها و پوست سر نیز از آن بزنی. در این صورت موها شاداب و پرپشت تر نشان داده می شوند. یک مورد استفاده دیگر پودر بچه یا شامپو خشک این است که چربی اضافی موها را به خود جذب می کند و همانطور که می دانی چرب بودن موها باعث می شود آن ها بیشتر به سر بچسبند و کم پشت تر به نظر برسند.
4. تمیز بودن موها:
وقتی مو چرب باشد، ناخودآگاه کم پشت و بدون حالت نشان داده می شود. به همین دلیل هرروز موهایت را بشور، حتی بدون شامپو. البته که هر روز شامپو کردن موها به آن ها آسیب می رساند و باعث خشکی موها و از بین رفتن مواد مورد نیاز مو در پوست سر می شود و همین می تواند منجر به خشکی و خارش پوست سر شود. بنابراین یادت باشد که باید در زمان درست، به عنوان مثال هر دو روز یکبار موهایت را شامپو کنی. برای این کار بهتر است از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنی و برای انتخاب شامپو مناسب به نوع موهایت توجه کنی.
5. خشک کردن مو:
همیشه در زمان خشک کردن مو، تمام قسمت ها را خشک کن و ابتدا با حوله آب اضافی مو را بگیر. البته که بهترین کار برای خشک کردن مو این است که اجازه دهی در هوای آزاد و به صورت طبیعی خشک شوند. این راهکار به حجیم شدن مو ها هم کمک می کند. اگر قصد داری از سشوار استفاده کنی هم باید ابتدا آب موها را بگیری و بعد با درجه متوسط سشوار موها را خشک کنی.
6. آرایش مو:
موها را به یک سمت درست کن. به طوری که فرق سر کج باشد؛ این کار به تو کمک می کند که موهای یک سمت را به سمت دیگر ببری و به این ترتیب به حجیم شدن مو ها کمک کنی. بدترین انتخاب برای تو شاید باز کردن فرق از وسط باشد.
7. فر کردن و حالت دار بودن:
اگر قصد داری فرق وسط باز کنی هم باید موهایت را حالت دهی و به حجیم شدن آن ها کمک کنی. اگر حجم موهای تو کم است و موهای لختی داری، یا فرق وسط باز نکن یا موها را فر کن و حالت بده تا کم حجم بودن آن ها کمتر به چشم بیاید و موهایت به سر نچسبند.
8. توجه به ترکیبات شامپوها:
به یاد داشته باش که از شامپوهای حاوی نرم کننده یا مرطوب کننده استفاده نکنی. این شامپوها مو را صاف و نرم می کنند که برای تو مناسب نیستند. همانطور که گفتم هنگام انتخاب شامپو باید به نوع و جنس موهایت توجه کنی. به عنوان مثال اگر موهای تو چرب است باید از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنی اما اگر موهایی خشک داری باید به سراغ شامپوهای حاوی نرم کننده بروی. بهترین کار این است که موهایت را خوب تقویت کنی. می توانی هنگام حالت دادن به موها از انواع روغن های طبیعی که خواص زیادی دارند هم استفاده کنی. شاید موهای تو ضعیف شده اند و به همین دلیل کم پشت به نظر می رسند.
تو برای حجیم شدن مو ها چه توصیه ای داری؟

http://www.banounews.ir/fa/News/189359/مهمترین-اسرار-برای-حجیم-شدن-موها
بستن   چاپ