آریا بانو
کارگردان «زنبور کارگر»: کار در سینمای ایران شبیه بندبازی بر بالای دره‌ای عمیق است
دوشنبه 4 شهريور 1398 - 12:02:12
آریا بانو -
کارگردان «زنبور کارگر»: کار در سینمای ایران شبیه بندبازی بر بالای دره‌ای عمیق است
٢٦
٠
بانی فیلم / افشین صادقی که این روزها فیلم سینمایی «زنبور کارگر» را جلوی دوربین دارد، معتقد است این فیلم به دلیل روایت درگیرکننده اش و نوعی از تصویرسازی تازه و تجربه نشده، تماشاگران را وارد فضایی تازه و متفاوت از درام های معمول سینمای ایران می کند. او همچنین امیدوار است که در روند تازه فروش در سینمای ایران که فیلم های اجتماعی دوباره در گیشه جان گرفته اند، «زنبور کارگر» بتواند بخوبی عرض اندام کند.
این کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران به بانی فیلم گفت: «این روزها مشغول فیلمبرداری آخرین بخشهای باقیمانده فیلم «زنبور کارگر» در لوکیشنهای تهران هستیم. فیلم یک درام اجتماعی تلخ، تأثیرگذار و پایبند به مولفه های فرهنگ ایرانی است. همان طور که در سایر فیلم هایم نیز به این شاخصه ها توجه و به آنها علاقه داشته ام. روایت درگیرکننده و نوعی از تصویرسازی تازه و تجربه نشده در این فیلم، تماشاگران را وارد فضایی تازه و متفاوت از درام های معمول سینمای ایران می کند. فیلمنامه سعید نعمت الله چفت و بست دقیقی دارد و بستری مناسب برای روایت تصویری یک داستان چند لایه را فراهم کرده که امیدوارم در زمان اکران نیز مورد توجه واقع شود. البته اصرار خودم رساندن فیلم برای نمایش در جشنواره فجر امسال است و به همین دلیل با سرعت زیادی مشغول کار هستیم. هر چند مدت زمان فیلمبرداری کمی بیشتر از پیش بینی ما شده، اما به نظرم اگر منجر به افزایش کیفیت شود نباید چندان روی آن حساس شد. از سویی در این فیلم هم به معرفی یک چهره جوان در عرصه بازیگری پرداخته ایم. به نظرم سینمای ایران امروز در کنار بسیاری از مشکلات، از معضل کمبود بازیگر هم رنج می برد و این مسئله چنان حاد شده که برای بعضی سنین صرفاً فقط یکی دو گزینه وجود دارد که قابل قبول نیست و دست فیلمساز را می بندد».
کارگردان «مقلد شیطان» افزود:« متأسفانه تأمین بودجه برای فیلمسازی در سینمای ایران امروز بدل به یکی از امور محال شده و من هم مثل بسیاری از سینماگران همکارم ناچارم برای جلوی دوربین بردن یک فیلم کلی دوندگی کنم و سرمایه گذاری با دغدغه های هنری را پیدا و متقاعد کنم تا برای فیلمم بودجه بیاورد. حال آنکه یک فیلمساز به جای نگرانی و استرس برای جذب سرمایه باید روی فیلمسازی اش متمرکز باشد. شرایطی که امروز برای سینمای ایران پدید آمده نگران کننده است و مدیران باید فکری جدی برای فیلمسازانی کنند که با وجود کارنامه قابل دفاع، مدتهاست بیکار مانده اند و بعضاً حتی دیگر انگیزه کار و فعالیت ندارند. در چنین شرایطی همراهی مهرداد سلیمی و امیر حسن امامی به عنوان سرمایه گذاران دلسوز فیلم «زنبور کارگر» برای ما غنیمت بود».
کارگردان «شطرنج یک‌نفره» در پایان گفت:« کار در سینمای ایران شبیه بندبازی بر بالای دره ای عمیق شده است؛ به صورتی که بعد از گذر از موانع مهمی مثل یافتن فیلمنامه ای خوب و تأمین سرمایه، باید نگران مسائل اکران و گیشه فیلم هم باشیم و آنرا با انواع رایزنی ها و لابی ها مدیریت کنیم تا فیلم در کنار جذب مخاطبان جدی و پیگیر سینما، فرجام مناسبی در گیشه هم داشته باشد، چرا که امروز در شرایط اقتصادی فعلی کشور و سینما، اگر فیلم در گیشه نتیجه نگیرد، متأسفانه فاصله فیلمسازی سینماگران را گاهی تا چند سال بالا می برد. عواقب این مسئله هم گاهی بسیار جبران ناپذیر خواهد بود. هر چند با وجود اقداماتی که در دوره معاونت فعلی سینمایی صورت گرفته، خوشبینانه به بهبود اوضاع امیدواریم».

http://www.banounews.ir/fa/News/189763/کارگردان-«زنبور-کارگر»--کار-در-سینمای-ایران-شبیه-بندبازی-بر-بالای-دره‌ای-عمیق-است
بستن   چاپ