آریا بانو
کمیته امداد به دنبال مدل‌های جدید توانمندسازی مددجویان
جمعه 8 شهريور 1398 - 14:20:33
آریا بانو - رییس کمیته امداد گفت: کمیته امداد در اشتغال یک برند قابل قبول در کشور و در شورای اشتغال است و سال قبل یک سوم اشتغال کشور را محقق کرده است.

به گزاری ایسنا سیدمرتضی بختیاری امروز (7 شهریورماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: در زمان آقای فتاح - رئیس سابق کمیته امداد- کارهای بزرگی در کمیته امداد صورت گرفته است و خیران اعتماد خوبی به کمیته امداد دارند و آثار آن را شاهد هستیم . علیرغم مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی، کمک مردم به مددجویان کمیته امداد سال به سال در حال افزایش است و رشد قابل توجهی در کمک ها داشته‌ایم.
وی با اشاره به اهمیت کمک خیران به کمیته امداد تصریح کرد: در بخش‌های خدمات به مددجویان زمینه همکاری هم در دولت و نهادها و هم در مردم و خیران خیلی قابل توجه است.
رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در حکم بنده تاکید بر توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان با رویکرد تکریم و حرمت‌گذاری داشته‌اند،گفت: این مساله مستلزم انجام کار سنگینی است که در هر قسمتی بتوانیم با مدل‌های جدیدی توانمندسازی را شروع بکنیم.
وی افزود: کمیته امداد تجربه 40 ساله دارد و کارهای ارزشمندی در توانمندسازی انجام شده اما باید حتما از مدل‌های جدید، فناوری و شرکت های دانش بنیان استفاه کنیم که در این زمینه روز گذشته نشست فوق‌العاده داشتیم.
بختیاری در ادامه اظهار کرد: کارهای بزرگی در عرصه فناوری برای اشتغال مددجویان کمیته امداد آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم برای این قشر اشتغال ایجاد کنیم و الزامی ندارد اشتغال بیرون از خانه باشد.
وی تصریح کرد: برخی اقدامات برای ایجاد درآمد باثبات کمک هزینه است مثل پنل‌های خورشیدی که اشتغال نیست اما درآمد باثبات و کمک هزینه‌ای برای خانواده مددجویان است.
رییس کمیته امداد افزود: در برنامه ششم توسعه در ماده 83 مقرر شده سالانه 100 هزار شغل توسط کمیته امداد و بهزیستی ایجاد شود که 70 هزار شغل مربوط به کمیته امداد است. در این جهت کمیته امداد در سال اول خیلی موفق بود و 170 هزار شغل در سال اول و 143 هزار شغل را در سال دوم ایجاد کرد.
بختیاری ادامه داد: امسال نیز 3500 میلیارد تومان در تبصره 16 برای کمیته امداد در زمینه اشتغال در نظر گرفته شده ات و در برنامه 170 هزار اشتغال داریم که در صورت تحقق این عدد در سال جاری، کل برنامه پنج ساله را محقق می‌کنیم.
وی افزود: براساس آمار در چند سال گذشته تا پایان سال 97 تعداد 700 هزار خانوار از تحت پوشش امداد خارج شده‌اند که سالانه 2100 میلیارد تومان به نفع بیت المال شده است.
رییس کمیته امداد با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد جزو خوش‌حساب‌ترین افرادی هستند که تسهیلات دریافت می‌کنند،گفت: کمیته امداد در اشتغال یک برند قابل قبولی در کشور و در شورای اشتغال است و سال قبل یک سوم اشتغال کشور را محقق کرده است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/191511/کمیته-امداد-به-دنبال-مدل‌های-جدید-توانمندسازی-مددجویان
بستن   چاپ