آریا بانو
پروژه‌ اتحادیه اروپا برای ایمنی فناوری‌های نانوپزشکی
یکشنبه 10 شهریور 1398 - 10:36:06 AM
آریا بانو-

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، کنسرسیومی در اتحادیه اروپا مبلغ بیش از 645 هزار یورو حمایت مالی به محققان دپارتمان داروسازی بالینی و مولکولی دانشگاه لیورپول اختصاص داد تا از این بودجه برای توسعه نانوپزشکی استفاده کنند. این پروژه که به رهبری مارکو سیکاردی و با همکاری نیل لیپتروت انجام می‌شود به‌عنوان بخشی از کنسرسیوم SAFE-N-MEDTECH است، کنسرسیومی که در پوشش برنامه European H2020 NMBP فعالیت دارد.

در این برنامه روی فناوری‌های نانو، مواد پیشرفته، زیست‌فناوری و تولید پیشرفته متمرکز می‌شود و در آن 27 مرکز دیگر از اروپا مشارکت دارند. بخشی از این تحقیقات روی موضوع ایمنی فناوری‌های نانوپزشکی در بخش سلامت تمرکز دارد.

هدف نهایی از این پروژه ایجاد یک پلتفرم منبع باز است که به‌ عنوان مرجع برای آزمایشگاه‌ها استفاده شود تا محققان بتوانند از آن برای ارزیابی ادوات پزشکی تشخیص طبی استفاده کنند.

سیکاردی می‌گوید: «این پلتفورم منبع باز که در حال توسعه است، بسیار منحصربه فرد بوده و از فناوری‌های نانوپزشکی مختلف پشتیبانی می‌کند، فناوری‌هایی که برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. این پروژه براساس یک شبکه همکاری مشترک جالب توجه در اروپا شکل گرفته و فرصت‌های زیادی برای فعالیت‌های مشترک آتی ایجاد می‌کند.»

لیپتروت می‌گوید: «فناوری‌ نانو فرصتی بزرگ برای بخش تشخیص و درمان بیماری ایجاد کرده است، کار ما در این پروژه، تسهیل انتقال این فناوری‌های جدید به بیمارستان‌ها است.»

پروژه SAFE-N-MEDTECH بخشی از پیشگامی Open Innovation Test Bed (OITB) است که توسط کمیسیون اروپا راه‌اندازی شده و قرار است در مدت چهار سال سرمایه‌گذاری 15٫8 میلیون یورویی انجام دهد.



http://www.banounews.ir/fa/News/192469/پروژه‌-اتحادیه-اروپا-برای-ایمنی-فناوری‌های-نانوپزشکی
بستن   چاپ