آریا بانو
تلاش داریم فاصله‌ها و شکاف‌های ناخواسته بین زنان و مردان را رفع کنیم
يکشنبه 10 شهريور 1398 - 15:15:02
زنان خبر
آریا بانو - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده 31 استان نهایی شد.

به گزارش بانو نیوز معصومه ابتکار عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان اظهار کرد: یکی از زوایایی که به طور جدی‌تر باید به آن بپردازیم توجه به عدالت در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری است.
وی با تاکید بر اینکه عدالت جنسیتی یکی از زوایایی است که در تعالیم دینی بر آن تاکید شده است، اضافه کرد: علاوه بر تاکیدات تعالیم دینی در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت بر بهره مندی همه اقشار جامعه از مواهب توسعه بدون در نظر گرفتن قومیت، جنسیت و موقعیت اقتصادی است.
ابتکار با اشاره به اینکه هیچ عضو جامعه نباید از فرآیند توسعه عقب بماند، گفت: همچنین در قانون اساسی و برنامه ششم توسعه تاکید شده که برای تحقق عدالت جنسیتی باید برنامه ریزی شود.
وی با بیان اینکه از اوایل دولت دوازدهم بر شاخص‌های عدالت جنسیتی تاکید شد، تصریح کرد: در نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده کلیات تدوین برنامه ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در هشت محور اصلی به تصویب رسید و 176 شاخص جزیی آن مشخص شد.
ابتکار ادامه داد: برای رسیدن به عدالت جنسیتی در جامعه یک حرکت فرابخشی نیاز است و از حدود دو سال قبل با امضاء موافقت نامه با 31 استان کشور استان‌ها مکلف شدند بر اساس شاخص‌ها و اطلس زنان مبتنی بر سرشماری سال 1395 مشکلات، مزیت‌ها و فرصت‌های حوزه زنان را مشخص کنند.
وی از نهایی شدن سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده 31 استان خبر داد و افزود: با استان گلستان تاکنون 9 سند به تصویب رسیده و تلاش داریم بر مبنای این سند فاصله‌ها و شکاف‌های ناخواسته بین زنان و مردان وجود دارد را رفع کنیم.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/192584/تلاش-داریم-فاصله‌ها-و-شکاف‌های-ناخواسته-بین-زنان-و-مردان-را-رفع-کنیم
بستن   چاپ