آریا بانو
آغاز مسابقات ورزش های همگانی دختران دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ساری
جمعه 14 مهر 1396 - 6:14:27 AM
ایرنا - ورزش بانوان
بانو نیوز - ساری- ایرنا - دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ویژه دختران روز جمعه در خزرآباد ساری آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، در این دوره از المپیاد 796 دانشجوی دختر از 51 دانشگاه علوم پزشکی کشور در 15 رشته ورزشی با هم رقابت می کنند .
مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در باره این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت : دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات را 156 مربی و 129 سرپرست همراهمی می کنند .
مهدی معماری افزود : دانشجویان دختر در رشته های والیبال 2 نفره ، بسکتبال 3 نفره ، فوتبال گل کوچک ، تنیس روی میز ، طناب زنی ، طناب کشی ، فوتبال رومیزی ، شطرنج سرعتی ، آمادگی جسمانی ، پله نوردی ، دارت ، روبیک، لیوان چینی ، داژبال و فریزبی با هم رقابت می کنند.
وی گفت : دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر دانشگاههای علوم پزشکی کشور از دیروز پنجم اسفند با پذیرش دانشجویان کلید خورد و تا 12 اسفند در ساری ادامه دارد و در در پایان این المپیاد 144 مدال توزیع و 142 حکم قهرمانی و 21 کاپ تیمی اهدا می‌ شود .
معماری افزود : برگزاری المپیاد ورزش های همگانی از جمله اقدامات و فعالیت های کم نظیر وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید برای ترویج این نوع ورزش هاست .
وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزش های همگانی از ابتکارات جدید این وزارتخانه است ، ادامه داد : پارسال و در سال نخست برگزاری این المپیاد دانشجویان پسر در هفت رشته ورزشی شرکت داشتند ولی امسال در دومین المپیاد که ویژه دختران است هشت رشته اضافه شده است .
آئین افتتاحیه دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ویژه دختران عصر امروز (جمعه) با حضور وزیر بهداشت در ساری برگزار می شود .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی

http://www.banounews.ir/fa/News/19368/آغاز-مسابقات-ورزش-های-همگانی-دختران-دانشگاه-های-علوم-پزشکی-کشور-در-ساری
بستن   چاپ