آریا بانو
تجربه و مدال برای کیمیا علیزاده و کیمیا همتی
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 09:32:37
زنان خبر
آریا بانو - دومین دوره مسابقات هنرهای رزمی جهان در کره جنوبی برگزار شد و تیم ملی تکواندو توانست روسیه را شکست دهد و حضور خود را در مسابقات تیمی المپیک 2020 قطعی کند. کیمیا علیزاده و کیمیا همتی بخشی از این تیم بودند.

به گزارش بانو نیوز ، فدراسیون جهانی تکواندو با فعال کردن مسابقات بخش تیمی در این رشته قصد دارد در المپیک علاوه بر بخش انفرادی و مسابقات وزن به وزن، در بخش تیمی نیز در المپیک شرکت داشته باشد.
به همین منظور، مسابقات انتخابی تیمی تکواندو در رقابت‌های هنرهای رزمی جهان به میزبانی شهر چونگ جو در کره جنوبی برگزار شد که تیم ایران متشکل از 2 تکواندوکار مرد و 2 تکواندوکار زن با عبور از سد رقبا توانست سهمیه حضور در بخش تیمی المپیک توکیو را کسب کند.
حریف ایران در فینال، روسیه بود و این مسابقه با برتری 26 بر 14 ایران به پایان رسید. حضور تکواندوی تیمی در المپیک توکیو آزمایشی خواهد بود و مدال‌های این بخش در جدول مدال‌ها محاسبه نمی‌شود و اما گامی برای قطعیت و رسمیت حضور تکواندوی تیمی در ادوار بعدی المپیک خواهد بود.
ایران در این مسابقات ابتدا 28 بر 11 کره جنوبی را برد، سپس 23 بر 16 چین تایپه را شکست داد، در ادامه به سختی 16 بر 13 مراکش را برد و سرانجام با برتری بر روسیه در صدر این مسابقات قرار گرفت.

کیمیا علیزاده بازگشت را از چونگجو استارت زد. کیمیای سابق می‌شود؟
علاوه بر امیر محمد بخشی و عرفان ناظمی، دختران تکواندوکار ایران شامل کیمیا همتی و کیمیا علیزاده در این مسابقات بودند و مهرو کمرانی مربی تیم دختران بود. حضور این 2 تکواندوکار در مسابقات کره جنوبی با هدف کمک به آمادگی آن‌ها صورت گرفت.
کیمیا علیزاده پس از مدت‌ها به میادین بازگشته است و حضور در یک رویداد بین المللی در سطحی نه چندان بالا به خودی خود، کمک به قرار گرفتن کیمیا در شرایط مسابقه بود. او به تدریج خود را آماده بازگشت رسمی می‌کند و پس از آسیب دیدگی طولانی، تلاش می‌کند به تدریج و بدون عجله، آرام آرام خود را به شرایط ایده آل برساند.
کیمیا همتی، تکواندوکار جوان ایران نیز که یکی از دختران امیدوار ایران برای کسب سهمیه المپیک است در این مسابقات بار دیگر در شرایطی در یک رویداد بین المللی درگیر شد که به طور کلی، مشکلات مالی بر سر حضور دختران تکواندوی ایران در میادین دارای امتیاز رنکینگ، مانعی جدی است
با توجه به 1 G بودن مسابقات تکواندوی المپیاد هنرهای رزمی، حضور در کره جنوبی، راهی برای کسب امتیاز رنکینگ برای همتی و علیزاده بود. آن‌ها به زودی با بازگشت به ایران وارد میادین مهمی برای سنجش میزان آمادگی خود می‌شوند.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/194102/تجربه-و-مدال-برای-کیمیا-علیزاده-و-کیمیا-همتی
بستن   چاپ