آریا بانو
اولین معاشقه در دوران نامزدی
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 14:41:51
آریا بانو -
اولین معاشقه در دوران نامزدی
١٣٤
٠
راسخون / یکی از شیرین ترین خاطرات دوران نامزدی، خاطره اولین معاشقه همسران است که اگر مهارت های لازم را به کار گرفت و چارچوب ها از سوی زوجین رعایت شود، می تواند به عنوان بهترین خاطره زندگی از آن یاد کرد. با ما همراه باشید تا با برخی از این مهارت ها آشنا شوید.
اولین معاشقه ها
به طور کلی در دوره نامزدی، پس از اینکه دختر و پسر به واسطه عقد، محرم یکدیگر می شوند و به جایگاه همسری نایل می گردند، تعاملات عاطفی و عاشقانه، از رنگ و بوی بیشتری برخوردار است؛ بنابراین هرچند مانعی برای روابط سطحی جنسی وجود ندارد، خوب است برای آغاز این روابط عجله نکنید تا تصور ترجیح روابط جنسی بر عاطفی از سوی شما، باعث دلخوری نامزدتان نشود.
نکته کمک کننده این است که پیوندی مستحکم میان عواطف و غریزه جنسی وجود دارد. این دو می توانند زمینه ساز دیگری باشند. این زمینه سازی در مورد خانم ها مصداق قوی تری پیدا می کند؛ یعنی مردها برای تحریک جنسی، نیاز ضروری به آمادگی عاطفی ندارند؛ اما درباره زنان، اغلب تحریک جنسی موفق، رهاورد تحریک عاطفی موفق است. پس تا جایی که ممکن است نامزدتان را سرشار از عواطف و احساس های مثبت و صادقانه خود نمایید. خوب است بدانید در ضمن همین روابط عاطفی است که معاشقه ها، دست ورزی ها، ملاعبه های اولیه، بوییدن، بوسیدن، بازی با موها و ماساژ اندام های غیرجنسی مانند صورت، دست ها، بازوها شکل می گیرد و از روی حرکات، حرف ها و چهره نامزدتان، میزان تمایل او به پیشروی نیز در همین مسیر مشخص خواهد شد. عجله نکنید؛ ممکن است رسیدن به نقطه مطلوب شما، چند جلسه ملاقات زمان ببرد اما تردید نکنید که این آرامش و عجله نداشتن به نفع شما خواهد بود و شما را جذاب تر نشان خواهد داد.
تفاوت زنان و مردان در مسایل جنسی
چنانکه می دانیم، تحریک مردها بیشتر بصری (دیداری) است؛ اما زن ها اغلب از طریق تماس بدنی (لمس) تحریک می شوند و تا حدودی هم شمعی (شنیداری) هستند؛ بنابراین پس از وجود عشق و محبت میان نامزدها، مهمترین گام در تعامل جنسی، نوازش و معاشقه کلامی است. ارتباط کلامی می تواند زمینه و بستری مناسب برای شروع، تداوم و اتمام باشد. کلمات سحرآمیزی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید: «دوست دارم»، «عشق پاک منی»، «بزرگترین شانس زندگی من آشنایی و ازدواج با توست»، «بهترین دوست من در تمام دوران زندگیم، تو هستی»، «توی این دنیا هیچ کسی برای من مثل تو نمیشه»، «بدون تو به هیچ و با تو به همه چیز می رسم»، «می خواهم همیشه با تو باشم»، «دنیای بدون تو رو حتی تصور هم نمی تونم کنم»، «همیشه تو رو از خدا می خواستم و به آرزوم رسیدم»، «رویاها و آرزوهای من با وجود تو تحقق پیدا می کنه»، «تو خیلی خیلی برام عزیزی»، «تو باعث شدی که ما توی زندگی خوشبخت بشیم»، «تو زندگیم رو دگرگون کردی»، «بسیار خوشحال می شم وقتی می بینم که این طور دلسوزانه برای رابطمون تلاش می کنی»، «چقدر جذاب شدی»، «زیبا بودی، زیباتر شدی»، «دلم فقط تو رو می خواد»، «قبلا هم گفتم، بازم می گم که اندامت خیلی ناز و خواستنیه»، «دوست دارم با تو و نزدیک تو باشم»، «دلم برات تنگ میشه»، «بیا تو آغوشم» و....
یادتان باشد، تعریف و تحسین نامزد با پسوند «ترین» یکی از موثرترین شیوه هاست؛ مثل زیباترین، خوش تیپ ترین، خوش اندام ترین... نکته دیگر اینکه در این دوران، اغلب دختران با موانعی برای تحریک شدن روبه رو هستند؛ مانند ترس از دست دادن بکارت، یا ترس از حاملگی یا داشتن شرم و حیا (که البته تا حدود زیادی مطلوب است). بنابراین، تجربه جنسی در رابطه نامزدها (دختر و پسر عقد کرده) باید در قالب عشق و عاطفه و در بستر زمان اتفاق بیفتد؛ زیرا در غیر این صورت سبب می گردد که دختر به رابطه تمایلی نداشته باشد و حتی به برخی اختلال های جنسی دچار گردد. در مواردی نیز سبب می شود که نامزدها به اشتباه دچار شوند؛ برای نمونه تصور شود که دختر سردمزاج بوده یا اختلالی در کار است، یا اینکه پسر گمان کند نامزدش او را دوست ندارد؛ از این رو به تحریک های او پاسخی نمی دهد!
ملاحظه: توجه کنید که صرف قول و قرار برای ازدواج، مجوز برقراری رابطه جنسی نیست و بدون ایجاد محرمیت، هر سطحی از رابطه جنسی و شهوانی حرام است. دختر خانم ها در این مورد توجه بیشتری نمایند تا پاکی، جذابیت و وقار خود را در معرض خطر قرار ندهند.
منبع: راهنمای نامزدی (جلد دوم؛ بایسته های ارتباطی)
نویسنده: عباس علی هراتیان

http://www.banounews.ir/fa/News/194268/اولین-معاشقه-در-دوران-نامزدی
بستن   چاپ