آریا بانو
این تست برای زنان بالای 30 سال ضروری است!
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 18:23:06
آریا بانو -
این تست برای زنان بالای 30 سال ضروری است!
٢٧١
٠
فارس / پیام آزاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص سرطان، درباره سرطان سینه در زنان، اظهار کرد: این سرطان شایع‌ترین سرطان در بین زنان است؛ خوشبختانه در دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی در درمان سرطان سینه صورت گرفته است.
وی بیان کرد: اگر سرطان سینه در مراحل ابتدایی کشف شود، بیمار می‌تواند زندگی عادی داشته باشد و به درمان‌های سنگین‌تر مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی (پرتودرمانی) نیاز نداشته و حتی سینه‌ها و تخمدان‌ها هم حفظ می‌شوند.
این متخصص سرطان درباره اهمیت پیدا کردن زودرس سرطان سینه، افزود: زنان از سن 30 سالگی به بعد باید هر یک تا دو ماه یکبار سینه‌های خود را معاینه کنند و اگر به وجود توده‌ای در سینه‌های خود مشکوک شدند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند و اگر توده‌های سرطانی کوچک باشند، سرطان به شکل صد در صد درمان می‌شود.
آزاده تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود زنان از سن 40 سالگی به بعد سالیانه یکبار به متخصص زنان یا جراح مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: طبق مقالات علمی از سن 40 سالگی به بعد هر 2 سال یک بار انجام ماموگرافی ضروری است، اما امروزه اهمیت ماموگرافی نسبت به معاینه کاهش پیدا کرده است.
این متخصص سرطان یادآوری کرد: سرطان امروز دیگر ترس ندارد، ما اکنون می‌توانیم ضایعات یک سانتی‌متری سینه‌ها را به کمک جراحی برداریم و سینه‌ها را هم حفظ کنیم؛ انجام ماستکتومی (برداشتن یک یا هر دو سینه) به چندین هزار سال قبل برمی‌گردد.

http://www.banounews.ir/fa/News/194413/این-تست-برای-زنان-بالای-30-سال-ضروری-است!
بستن   چاپ