آریا بانو
دست شوراها براي نظارت بسته است
يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 12:56:08 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d

کمالي با اشاره به وجود برخي چالش‌ها در عملکرد شوراها، ادامه داد: وجود اين چالش‌ها نيز باعث شده شوراها در سنوات گذشته نتوانند جايگاه و نقش خود را به درستي به دست آورند؛ علاوه بر اين موضوع وجود خلاءهاي قانوني نيز مانع از ارتقاي جايگاه شوراهاي کشور شده است.

در بسياري از مسائل نظارتي دست شوراها بسته است

 وي افزود: بايد خلاءهاي قانوني توسط قانونگذاران رصد شود تا شوراها به وظايف قانوني خود دست پيدا کنند.

کمالي با اشاره به نقش نظارتي شوراهاي اسلامي شهر روستا در کشور تاکيد کرد: بي‌ترديد اصلي‌ترين وظيفه اعضاي شوراها به عنوان نمايندگان مردم انتخاب شهرداران است و در مرحله بعد بايد بر عملکرد و شهرداران و دستگاه‌هاي زير مجموعه نظارت دقيق و موثري داشته باشند در حالي که در بسياري از مسائل نظارتي دست شوراها بسته است و همين مساله باعث شد که اين انتقاد مطرح شود که شوراها به شوراهاي شهرداري تبديل شده‌اند.

وي ادامه داد: بايد در قانون شوراها بازنگري صورت گيرد و با برداشتن يک گام موثر وظايف و اختيارات شوراها در سراسر کشور به روشني مشخص شود.

اعضاي شورا بايد به دنبال مطالبات مردم باشند

 وي با تاکيد بر ارتباط شوراها و مردم گفت: اعضاي شوراهاي سراسر کشور بايد به دنبال مطالبات مردم باشند؛ در هرکجا که اعضاي شورايي از اين مسير خارج شده‌اند تخلفات رخ داده است و بعضا حتي شاهد انحلال شوراهايي بوده‌ايم.

بهخ گفته کمالي، در روستا و شهرهاي کوچک زمينه بروز تخلف به دليل تسلط و شناخت مردم بر شورا کمتر است اما در شهرهاي بزرگ با توجه به اينکه چنين امکاني وجود ندارد بايد نظارت شوراها بر خودشان و شهرداري و دستگاه‌هاي زير مجموعه به صورت ويژه در دستور کار قرار گيرد.

کمالي با اشاره به نقش شوراي عالي استان‌ها به عنوان دومين پارلمان کشور گفت: با گذشت 16 از عمر شوراها در سراسر کشور امروز شاهد پختگي مناسبي در عملکرد شوراها هستيم. بايد مردم و مسوولان با شناخت نقش و وظايف شوراها به رشد و بالندگي اين نهاد مردمي کمک کند و دولت به شوراها به عنوان بازوي توانمند خود در عرصه‌هاي مديريت شهري و محلي نگاه کند.


http://www.banounews.ir/fa/News/1945/دست-شوراها-براي-نظارت-بسته-است
بستن   چاپ