آریا بانو
جایگزین‌های مفید خانگی برای تنقلات مضر
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 09:43:47
آریا بانو -
جایگزین‌های مفید خانگی برای تنقلات مضر
٥
٠
خراسان / هله هوله ها (فست فود، چیپس، پفک، غذاهای آماده و کنسروشده و انواع آدامس، شکلات و ...) سرشار از چربی، شکر، نمک و افزودنی های خوراکی هستند که هر یک از آن ها برای سلامتی انسان زیان بار و میزان مواد غذایی سودمند مانند مواد معدنی، فیبرهای طبیعی و ویتامین ها در آن ها بسیار اندک و ناچیز است. در این مطلب جایگزین هایی مفید برای تنقلات مضر معرفی می کنیم:
گندمک، جرقه‌های خانگی
مقداری گندم را بپزید و پس از خشک شدن در یک تابه، روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را تفت دهید. در آخر می‌توانید کمی عسل یا شکر به آن اضافه کنید. بیشتر بچه‌ها دوست دارند گندمک را با شیر بخورند. در این صورت، بهتر است شیر را به‌ جای شکر با عسل، شیرین کنید تا خواص بیشتری داشته باشد.
فالوده سیب، میان وعده خوشمزه برای کودکان
برای تهیه این فالوده یک عدد سیب سفت را رنده کنید و بعد با مقداری گلاب، زعفران و میزان کمی شکر مخلوط کنید. این فالوده برای تمدد اعصاب بسیار مفید است. افزون بر این برای کودکانی که علاقه‌ای به خوردن میوه ندارند، بسیار توصیه شده است. این فالوده خاصیت خون‌سازی دارد و باعث سلامت قلب و مغز می‌شود.
مخلوط کنجد و شاهدانه برای تقویت استخوان ها
کنجد و شاهدانه را جایگزین خوراکی‌های شیرین کنید. می‌توانید آن‌ها را به صورت خام تهیه و در خانه برشته کنید. کنجد و شاهدانه باعث افزایش قوای جسمی می شوند، به آرامش اعصاب تان کمک می‌کنند و تقویت کننده حافظه هستند. این دانه‌های مقوی برای استحکام استخوان‌ها بسیار مفید هستند. افزون بر این کنجد به تنهایی دارای زینک است و با خوردن آن دیگر نیازی به مصرف قرص‌های آن ندارید.
چیپس هویج سرکه‌ای
برای تهیه این چیپس به سه عدد هویج، نصف فنجان سرکه سیب یا سرکه سفید، نصف فنجان آب، یک بوته سیر پوست کنده و له شده، نصف قاشق چای خوری زردچوبه، شش قاشق سوپ خوری عسل و یک عدد فلفل تند چیلی نیاز دارید. هویج‌ها را به صورت ورقه‌های نازک برش بدهید و در بخار پز به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزید. بقیه مواد را در یک ماهیتابه بریزید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت قرار دهید. مخلوط داغ را با گذراندن از صافی روی ورقه‌های هویج بریزید و در ظرف تان را ببندید. هویج‌ها را چند ساعت یا یک شب داخل یخچال قرار دهید. چیپس شما آماده است.
منبع: جام جم سرا، فردا، خانم گل

http://www.banounews.ir/fa/News/194645/جایگزین‌های-مفید-خانگی-برای-تنقلات-مضر
بستن   چاپ