آریا بانو
این محصولات مراقبت از پوست را می‌شناسید؟
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 09:43:48
آریا بانو -
این محصولات مراقبت از پوست را می‌شناسید؟
٨٩
٠
خراسان / طی سال های اخیر و با افزایش سطح دانش در زمینه پوست و مو، محصولات بسیار جدیدی برای سالم نگه داشتن پوست ارائه شده است. خیلی از این محصولات به صورت روزمره توسط اغلب خانم ها استفاده می شود، در ادامه به بررسی و معرفی چند محصول مهم مراقبتی که کمتر شناخته شده است،
می پردازیم:
تونر یا تونیک
پوست شما معمولا پس از شست وشو و پاک کردن دچار به هم خوردن تعادل PH می‌شود و این موضوع ممکن است سطح پوست را بیش از حد اسیدی یا قلیایی کند که برای سلامت پوست زیان‌آور است. این جاست که تونر صورت به کار می‌آید و با تنظیم و متعادل کردن PH پوست، پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر برای شما به ارمغان می‌آورد.بعد از شستن صورت ممکن است آلودگی‌ها و گرد و غبار روی آن باقی مانده باشد استفاده از تونر کمک می‌کند تا این آلودگی‌های باقی مانده از بین برود. تونر، پاک کننده آرایش نیست و بعد از پاک کردن آرایش صورت باید استفاده شود. در واقع تونر کمک می‌کند مواد مفیدی که با شست وشو از سطح پوست جدا شده‌اند به سرعت جایگزین شوند. انواع مختلفی تونر خانگی نیز وجود دارد برای مثال شما می توانید از گلاب به عنوان یک تونر خانگی استفاده کنید.
اسکراب
اسکراب یا همان لایه بردار، پوست های مرده سطح پوست را از بین می برد. معمولا پوست هایی که دارای چربی زیادی هستند دچار تجمع پوست های مرده در قسمت های صورت، آرنج ، زانو و قوزک پا می شوند. بعد از استفاده از اسکراب ها ، جوش های سطحی پوست و پوست های مرده رفع می شوند و شما احساس خنکی ، سبکی و تازگی روی پوست خود می کنید. استفاده هفته ای دو بار از اسکراب باعث زیبایی، جوانی و درخشندگی پوست شما می شود. از بهترین نمونه اسکراب های خانگی اسکراب شکر و روغن نارگیل برای صورت و اسکراب عسل و شکر برای بدن است.
آب رسان
در بحث محصولات مراقبت از پوست، آب رسان و مرطوب کننده به جای هم به کار می روند در صورتی که کاربرد این دو محصول متفاوت است و برای شرایط مختلف اما مشابه استفاده می شوند. مرطوب کننده برای پوست های خشک اما آب رسان برای هر نوع پوستی که در اثر گرما و نوشیدن کم آب دهیدراته شده است، استفاده می شود.
ترکیبات تشکیل دهنده آب رسان ها، ترکیباتی هستند که افزون بر آن که خود خاصیت رطوبت رسانی به پوست دارند ، جذب کننده رطوبت نیز هستند . در حالی که ترکیبات مرطوب کننده با تشکیل یک سد محافظتی روی پوست، مانعِ از دست رفتن رطوبت پوست می شود.
بنابراین قدم اول در انتخاب مرطوب کننده یا آب رسان تشخیص نوع پوست است که آیا پوست شما، کم آب و دهیدراته یا خشک است. از ماسک خیار نیز می توان به عنوان آب رسان خانگی استفاده کرد.
نویسنده : مهسا کسنوی

http://www.banounews.ir/fa/News/194646/این-محصولات-مراقبت-از-پوست-را-می‌شناسید؟
بستن   چاپ