آریا بانو
فرصتی که باید به معتادان داد
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 12:05:28
آریا بانو - سلامانه: یک روانشناس به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از کسانی که دچار اعتیاد شده و بعد ترک می‌کنند قطعا به دنبال زندگی کردن هستند و باید از سوی جامعه و خانواده این فرصت به آنها داده شود.
رویا طاهری افزود: در اغلب موارد ارگان‌های دولتی و بهزیستی با انتقال فرد معتاد به کمپ ترک اعتیاد و طی دوره درمانی ،وظیفه خود را تمام شده می‌دانند در صورتی که این گونه افراد بعد از ترک احتیاج بیشتری به روانشناس و همراهی روحی و روانی یک مددکار تا مدت های طولانی و گاه تا چندین سال دارند.
وی ادامه داد: به جز موارد روانشناسی قطعا فرد بهبود یافته از اعتیاد که درگیر شدیدترین نوع آن بوده که به متجاهر نیز معروف است بدون داشتن هیچ شغل و زندگی دوام زیادی نخواهد آورد خصوصا اینکه جامعه ما به این افراد حتی بعد از ترک هم دید مثبت و توام با اعتمادی ندارد.
طاهری چرخه ترک اعتیاد را در کشور ما و همچنین شیراز ناقص دانست و گفت: ترک دادن اجباری معتادان اولین گام است و بعد از این مرحله باید از بهبودی فرد مراقبت شود وگرنه احتمال بازگشت او به دامان اعتیاد بسیار بالا است.
وی عنوان کرد: توانمند سازی مالی و دادن روحیه و مشاوره درست از جمله ضروریات بعد از ترک افرادی است که دچار مصرف مواد مخدر هستند و بهتر بگویم اگر این مراحل به درستی و بدون گسست انجام نمی شود بهتر است گام اول که ترک است نیز اجرا نشود چون اکثرا اجرای ناقص ترک بدون مراقبت‌های بعدی بی فایده و تنها صرف هزینه بیت المال است.

http://www.banounews.ir/fa/News/194762/فرصتی-که-باید-به-معتادان-داد
بستن   چاپ