آریا بانو
چگونه آلزایمر را از خود دور کنیم؟
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 16:41:24
آریا بانو -
چگونه آلزایمر را از خود دور کنیم؟
١٠٣
١
ایسنا / ک متخصص مغز و اعصاب در آمریکا گفت: روش‌های متعددی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش داد.
دکتر «چارلز دوفی» متخصص مغز و اعصاب در آمریکا با بیان اینکه افراد تصور دارند آلزایمر کاملا اختلال ژنتیکی است اما در اغلب مواقع اینچنین نیست، اظهار داشتند: دو فاکتور خطرزای مهم در ابتلا به بیماری آلزایمر سن فرد و وارد شدن صدمه به سر در گذشته از جمله تروما و سکته مغزی است.
همچنین رژیم غذایی و ورزش کردن نقش قابل توجهی در پیشگیری از آلزایمر دارند. به گفته این متخصص افراد باید در طول روز حداقل 60 دقیقه پیاده‌روی داشته باشند. علاوه بر این، مصرف میوه و سبزیجات تازه، خشکبار، ماهی و غلات تاثیر بسزایی در به تاخیر انداختن بروز علائم این بیماری و کاهش میزان پیشرفت آن دارد.
این متخصص با اشاره به اهمیت خواب کافی همچنین بر ضرورت درگیری ذهنی از طریق برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان، مطالعه کردن، حل معما و دیگر فعالیت‌های ذهنی تاکید کرد.
همچنین تحت نظر پزشک بودن اهمیت دارد زیرا به پیشگیری و کنترل بیماری‌هایی از قبیل بیماری قلبی، دیابت یا فشار خون بالا کمک می‌کند. این بیماری‌ها می‌تواند بزرگسالان را در معرض ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر قرار دهند.

http://www.banounews.ir/fa/News/194936/چگونه-آلزایمر-را-از-خود-دور-کنیم؟
بستن   چاپ