آریا بانو
لیگ فوتبال زنان اوایل مهر ماه آغاز می‌شود
پنجشنبه 14 شهريور 1398 - 09:35:06
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان از برگزاری لیگ فوتبال زنان در اوایل مهر ماه خبر داد و گفت: اگر مسابقات به جز زمان گفته شده برگزار شود، تیم‌ها با مشکل روبرو خواهند شد.

تیم شهرداری سیرجان در فصل گذشته از 21 بازی، 17 برد، سه مساوی و یک باخت را تجربه کرد. این تیم از 79 گل زده و 9 گل خورده با 54 امتیاز در رده دوم جدول پس از شهرداری بم قرار گرفت و اینک در انتظار فصل جدید برای کسب مقام قهرمانی است.
«مریم جهان نجاتی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مسوولان به ما اطلاع دادند که اوایل مهر ماه لیگ فوتبال زنان آغاز خواهد شد. امیدوارم هر چه سریع‌تر فصل جدید آغاز شود زیرا تاخیر بیشتر به ضرر تیم‌ها است همه هزینه‌ها چند برابر شده است.
وی در خصوص نقل و انتقال بازیکنان در فصل جدید، اظهار داشت: شاکله اصلی تیم را حفظ و با بازیکنان سال گذشته قراردادها را تمدید و تنها یک بازیکن به نام «فاطمه مخدومی» را به تیم اضافه کردیم.
وی درباره شرایط قراردادها و میزان دستمزدها در فصل جدید گفت: قراردادهای جدید برای لیگ برتر فوتبال زنان با توجه به عملکرد بازیکنان در تیم و سابقه ملی آنها بسته شده است و تا حدی هم بر میزان دستمزد بازیکنان افزودیم.
سرمربی تیم شهرداری سیرجان یادآور شد: لیگ فصل گذشته نقطه عطفی در تاریخ لیگ زنان است. زیرا برای اولین بار همه مسابقات به صورت منظم برگزار شد. گرچه تیم ملی وقفه بزرگی برای لیگ فصل گذشته ایجاد کرد اما اولین اتفاق خوب برای فوتبال زنان رخ داد. از جمله زیر نور برگزار شدن بازی‌ها و نیز تغییر زمان بازی‌ها از ساعت غیرکارشناسی صبح به عصر بود. امیدوارم این اتفاق امسال نیز تداوم یابد.
وی عنوان کرد: لیگ گذشته هم لیگ متفاوتی بود و تعداد تیم‌هایی که تلاش می‌کردند در لیگ باشند بیشتر شده بود اما تیم شهرداری بم با هفت امتیاز با ما فاصله خوبی گرفت و شهرداری سیرجان هم با اختلاف امتیاز فاحش و 11 امتیاز با سپاهان در جایگاه دوم قرار گرفت. این موضوع نشان از توان و قدرت تیم ما بود که چه بازیکنانی انرژی بیشتری را صرف این دیدارها و چه بازیکنانی موارد بدنسازی را رعایت کردند. امیدوارم این روند رو به رشد فوتبال زنان ادامه یابد و در نهایت به یک تیم ملی قدرتمند ختم شود.
جهان نجاتی درباره ضعف داوری در لیگ فصل گذشته، گفت: ضعف داوری در فوتبال مردان هم وجود دارد و موردی نیست که فقط مختص فوتبال زنان باشد. داوری زنان در کنار فوتبال در حال رشد است و نواقصی هم در این زمینه وجود دارد. داوران باید نواقص خود را رفع کنند تا خطایی در قضاوت نداشته باشند.

http://www.banounews.ir/fa/News/195121/لیگ-فوتبال-زنان-اوایل-مهر-ماه-آغاز-می‌شود
بستن   چاپ