آریا بانو
با شربت چای ترش اعصابتان را آرام کنید
شنبه 16 شهريور 1398 - 08:44:34
آریا بانو -
با شربت چای ترش اعصابتان را آرام کنید
٠
٠
باشگاه خبرنگاران / حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت چای ترش اظهار کرد: شربت چای ترش یکی از شربت‌های سنتی و خوش طعم است که از ترکیب چای ترش، چای سبز، دارچین، سنبل الطیب و اسطوخودوس ساخته می‌شود؛ این شربت حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، قند، کلسیم، پروتئین، اسید فولیک، والرین، سروتونین، اسید چرب امگا 3، آهن ، موسیلاژ، پکتین، پلی فنول، اوژانول، مس، فسفر، روی، ویتامین های A، گروه ویتامین‌های B، B1، B2، B3، B6، C، D، E و غیره است.
او ادامه داد: استفاده از شربت چای ترش موجب رقیق شدن، تصفیه خون، تقویت معده و کبد و رفع ناراحتی‌های گوارشی با منشا عصبی می‌شود همچنین این شربت تاثیر چشم‌گیری بر کنترل اشتها، چربی سوزی و کاهش وزن دارد؛ نوشیدن این شربت می‌تواند درد‌های مفصلی و روماتیسمی را رفع کرده و تاثیر چشمگیری در رفع سرماخوردگی و آنفولانزا دارد.
عظمایی بیان کرد: نوشیدن این ترکیب موجب تقویت سیستم قلبی و عروقی شده و برای کنترل قند، فشار و چربی خون بسیار موثر است؛ شربت چای ترش آرام بخش قلب و اعصاب است و استفاده از آن می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشیده و اضطراب، استرس و سایر ناراحتی‌های روانی را رفع کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر تاثیر این شربت بر اختلالاتی با منشاء عصبی گفت: استفاده از شربت چای ترش عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و از بروز بیماری‌هایی مثل آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کند؛ ویتامین‌های A، E، C و پلی فنول موجود در این ترکیب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از آن در مقابل انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند.
بیشتر بخوانید: شربتی که ناباروری مردان و سردردهای عصبی را درمان می‌کند
او با اشاره به تاثیر این شربت بر کنترل تپش قلب تصریح کرد: استفاده از شربت چای ترش سردردهای میگرنی را بهبود می‌بخشد و باعث ایجاد آرامش ذهن، رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات، رفع سرگیجه و حفظ سلامت پوست ومو می‌شود اما توجه داشته باشید که مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است.
عظمایی ادامه داد: کسانی که از داروهای رقیق کننده، داروهای کاهنده فشار خون یا داروهای افسردگی استفاده می‌کنند توجه داشته باشند که از مصرف همزمان داروهای خود با این شربت پرهیز کنند؛ بهتر است حداقل 3 تا 4 ساعت بین مصرف دارو و نوشیدن این شربت فاصله وجود داشته باشد.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تشریح کرد: برای تهیه شربت چای ترش به 60 گرم چای ترش، 10 گرم سنبل الطیب، 15 گرم اسطوخودوس، 15 گرم دارچین، 10 گرم چای سبز، نیم کیلوگرم عسل و 1/5 لیتر آب معدنی احتیاج دارید؛ کافیست همه مواد را به صورت نیم کوب کرده داخل آب معدنی بریزید و اجازه دهید برای 5 ساعت باقی بماند؛ سپس 10 دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید و بعد از متعادل شدن حرارت عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/195712/با-شربت-چای-ترش-اعصابتان-را-آرام-کنید
بستن   چاپ