آریا بانو
آیا کرم‌های ضدچروک روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد؟!
شنبه 16 شهريور 1398 - 10:26:15
آریا بانو - سلامانه: یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: مهم‌ترین عامل پیری زودرس پوست، تابش نور آفتاب به پوست است.
دکتر سیدمسعود داودی با بیان این نکته در گفت‌وگو با سلامانه گفت: 50 درصد مشکلاتی که در سنین بالا و مرتبط با پیری مشاهده می‌شود، به آفتاب مربوط است. از این‌رو، افرادی که به دلیل شغلشان ساعت‌های طولانی از روز زیر تابش نور آفتاب کار می‌کنند، مانند کشاورزان و... معمولا روی پوستشان چین و چروک‌های عمیق و لک‌های قهوه‌ای زیادی دارند. البته این حالت‌ها در جوان‌ها به‌خصوص کوهنوردان، دوچرخه‌سواران، اسکی‌سواران در برف یا آب و به‌ طورکلی ورزشکارانی که دائم در تماس با آفتاب هستند هم دیده می‌شود.
وی در ادامه افزود: یادتان باشد ژنتیک نقش مهمی در بروز پیری زودرس دارد و برخی افراد به صورت ژنتیکی دیرتر از سایرین پیر می‌شوند. علاوه بر این، استعمال دخانیات از جمله قلیان که متاسفانه بین جوانان زیاد دیده می‌شود، زندگی در محیط‌های آلوده شهری، تغذیه ناسالم و مصرف انواع فست‌فودها و غذاهای چرب، بی‌خوابی یا دیر خوابیدن و استرس و اضطراب زیاد هم جزو عواملی هستند که به پیری زودرس پوست کمک می‌کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا... تاکید کرد: خواب خوب یکی از عواملی است که به طراوت و شادابی پوست کمک می‌کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کرم‌های ضدچروک روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد یا نه؟، گفت: مصرف کرم‌های ضدچروک که امروزه تبلیغات فراوانی در موردشان انجام می‌شود و حتی افراد در سنین پایین را به مصرف این کرم‌ها ترغیب می‌کنند، قابلیت پیشگیری از روند پیری را ندارند، فقط ظاهر پوست را از نظر وجود چروک‌ها و مشکلات فعلی پوست کمی بهتر نشان می‌دهند.
دکتر داودی در نهایت به 6 راهکار موثر در پیشگیری و به تعویق انداختن روند پیری پوست اشاره کرد و گفت: توصیه می‌شود هنگام خروج از خانه حتما از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده شود و هر 2 ساعت یکبار آن را تمدید کنید. همچنین در ساعات اوج تابش آفتاب به محیط‌های باز نروید، حتما از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی استفاده کنید، سبزی‌ها ومیوه‌های تازه فراوان بخورید و مصرف غذاهای آماده و سرخ‌شده را محدود کنید و تا حد امکان استرس و اضطرابتان را کاهش بدهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/195797/آیا-کرم‌های-ضدچروک-روند-پیری-پوست-را-به-تعویق-می‌اندازد؟!
بستن   چاپ