آریا بانو
برای افزایش سوخت و ساز بدن و پیشگیری از شلی پوست این‌گونه ورزش کنید
شنبه 16 شهريور 1398 - 11:17:12
آریا بانو - سلامانه: یک متخصص پزشکی ورزشی تاکید کرد: برای افزایش سوخت‌وساز بدن و تقویت عضلات و پیشگیری از شل و افتاده شدن پوست و بدشکلی بدن، انجام ورزش در طول رژیم غذایی توصیه می‌شود. دکتر احمد باقری‌مقدم، رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان در گفت‌وگو با سلامانه افزود: افرادی که در حال کم کردن وزن هستند باید روزانه یک ساعت را به انجام ورزش هوازی اختصاص دهند و بهتر است این زمان به دو نیم‌ست 30 دقیقه‌ای در روز تقسیم شود که برای افزایش سوخت‌وساز لازم است.
وی در ادامه افزود: برای اینکه به بدن آسیب وارد نشود، بهتر است ورزش هوازی متنوع باشد. به عنوان مثال بخشی از زمان ورزش را به شنا در آب، مقداری پیاده‌روی و کمی دوچرخه‌سواری اختصاص دهند. البته شدت ورزش هم باید در حد متوسط باشد؛ یعنی فقط در حدی که فرد به نفس‌نفس بیفتد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین اظهار داشت: 3 روز در هفته را هم باید به تمرینات تقویت عضلات ناحیه شکم، کمر و بازو اختصاص داد. چون تمرینات قدرتی سبب افزایش حجم عضلات می‌شوند و از تحلیل عضلات پیشگیری می‌کنند و مانع افتادگی پوست می‌شوند. البته تقویت عضلات و حجم آوردن آنها لازم است از دستگاه‌ها و کش و دمبل استفاده شود.
دکتر باقری‌مقدم با تاکید بر اینکه تمرینات را باید با مقاومت و تکرار کم شروع کرد و به‌تدریج مقاومت را بالا برد، گفت: در خانم‌ها همیشه توصیه می‌کنیم دمبل با وزن کم اما تکرار بالا زده شود اما در آقایان تکنیک تفاوت دارد. کنار ورزش باید در طول روز به اندازه کافی نیز پروتئین دریافت کرد. بنابراین بهتر است با متخصص تغذیه در مورد نوع و مدت ورزشی که انجام می‌دهید، صحبت کنید تا با توجه به آن میزان پروتئین دریافتی را تنظیم کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/195836/برای-افزایش-سوخت-و-ساز-بدن-و-پیشگیری-از-شلی-پوست-این‌گونه-ورزش-کنید
بستن   چاپ