آریا بانو
مشاوره‌های پیش از ازدواج چه کمکی به زوجین می‌کند؟
شنبه 16 شهريور 1398 - 12:06:25
زنان خبر
آریا بانو - یک روانشناس گفت: هدف نهایی مشاوره پیش از ازدواج، این نیست که مراجعان در انتظار پاسخ مثبت یا منفی مشاور باشند.

به گزارش بانو نیوز ، مازیار جلوه روانشناس و مشاور خانواده ،اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان طلاق، متارکه و روابط نابسامان عاطفی، یکی از ضرورت‌های اساسی در عصر حاضر مشاوره پیش از ازدواج است.
وی با بیان اینکه در این نوع مشاوره، طرفین یعنی دختر و پسر مورد ارزیابی بالینی و روانشناختی قرار می‌گیرند، افزود: زوجین در مشاوره پیش از ازدواج از لحاظ سلامت روانی بررسی می‌شوند و معمولا این بررسی با انجام مصاحبه توسط مشاور یا روانشناس و همچنین با اجرای آزمون‌های روانشناسی صورت می‌گیرد.
جلوه ادامه داد: انجام مشاوره پیش از ازدواج علاوه بر سنجش سلامت روانی، موجب شفافیت تفاوت‌ها و شباهت‌های زوجین می@شود.
وی با بیان اینکه اگر تفاوت‌ها دیده نشوند، منجر به ایجاد اختلاف و مشکلات فراوان در طول زندگی زناشویی خواهند شد، عنوان کرد: ممکن است این سوال مطرح شود که منظور از تفاوت‌ها چیست؟
این روانشناس با بیان اینکه زوجین اغلب در زمینه‌های فرهنگی، عقیدتی، فکری و غیره با یکدیگر تفاوت دارند، افزود: البته افراد می‌توانند با انجام مشاوره‌های پیش از ازدواج، نحوه سازگاری و حل تفاوت‌ها را نیز بیاموزند.
وی با بیان اینکه چنانچه هر کدام از طرفین از نظر روحی و روانی نیازمند مداخله بالینی باشند، توصیه می شود که قبل از ازدواج به روان درمانی بپردازند، افزود: به عنوان مثال هر گونه علائمی که دال بر افسردگی، وسواس، اضطراب، پرخاشگری، اعتیاد و غیره در زوجین باشد، در زمان مشاوره مشخص می‌شود.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/195847/مشاوره‌های-پیش-از-ازدواج-چه-کمکی-به-زوجین-می‌کند؟
بستن   چاپ