آریا بانو
مهارت زندگی/ با این ترفندها، عطر تقلبی را تشخیص دهید
شنبه 16 شهريور 1398 - 12:07:07
آریا بانو -
مهارت زندگی/ با این ترفندها، عطر تقلبی را تشخیص دهید
٠
٠
خراسان / بازار لوازم آرایشی پر از عطرهای تقلبی است. همیشه سودجویانی هستند که گنجشک رنگ می‌کنند و به جای قناری می‌فروشند! اما با چند ترفند ساده می‌توانید در تشخیص عطر تقلبی استاد شوید.
کیفیت و ظرافت ساخت جعبه را بررسی کنید. عطرهای تقلبی از لحاظ کیفیت و ظرافت ساخت جعبه به‌پای عطرهای اورجینال نمی‌رسند. یادتان باشد که در بسته‌بندی عطرهای اورجینال از مقواهای باکیفیت استفاده می‌شود. اگر احیانا جعبه عطری زیادی سست و نازک بود یا چاپ نامناسبی داشت، تقلبی‌ بودنش بعید نیست.
نوشته‌های روی جعبه و شیشه را از لحاظ اشکالات تایپی و گرامری چک کنید. نوشته‌های روی جعبه و شیشه راهنمای خوبی برای مچ‌گیری هستند. اگر برایتان مهم است که عطر تقلبی گیرتان نیفتد، کمی حوصله کنید و علاوه‌ بر نوشته‌های روی شیشه، نوشته‌های پشت و روی جعبه را هم بخوانید. چنان چه به غلط املایی یا اشکال گرامری برخوردید، بدانید که عطر تقلبی است. انتظار ندارید که برندهای معتبر با آن همه نظارتی که روی تولیداتشان صورت می‌گیرد چنین گافی بدهند؟
شماره سریال ته شیشه و روی جعبه را با هم مطابقت دهید. شماره سریال عطرهای اورجینال معمولا روی شیشه حک می‌شود. در عطرهای اورجینال کمتر می‌بینیم که شماره سریال محصول به‌شکل برچسب ته شیشه چسبانده شده باشد. شماره سریال روی شیشه باید با شماره سریال روی جعبه یکی باشد. قرارگیری اطلاعات در ته شیشه به‌شکل یک برچسب کج‌وکوله هم نشانه دیگری حاکی از تقلبی‌ بودن است.
و در آخر، یادتان باشد که برای خرید عطر اورجینال فقط و فقط به فروشگاه‌ها و فروشندگان معتبر مراجعه کنید و از دست‌فروشی‌ها عطر نخرید.

http://www.banounews.ir/fa/News/195864/مهارت-زندگی--با-این-ترفندها،-عطر-تقلبی-را-تشخیص-دهید
بستن   چاپ