آریا بانو
لایحه شاد زیستن در دولت تدوین می شود
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 00:28:42
آریا بانو -
لایحه شاد زیستن در دولت تدوین می شود
k ١٥
١١٧
باشگاه خبرنگاران / معاون حقوقی رئیس جمهور‍ از تدوین لایحه شاد زیستن خبر داد.
معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه وکلا یکی از گروه های مرجع جامعه هستند تاکید کرد: کانون وکلا فراتر از مطالبات حرفه ای،دنبال کننده اهداف کلان و ماموریت های بزرگ برای کشور باشند.
لعیا جنیدی در نشست با اعضای کانون وکلای استانهای کرمانشاه، ایلام،کردستان،لرستان اظهارداشت: وکلا گروههای مرجع اند که توفقی از نوع معنوی دارندکانون وکلا یک نهاد مامور به خدمت عمومی است این ماموریت فراتر از خدمت حرفه ای است.
او گفت: اولین ماموریت ما برای کشور وحدت ملی است شما گروه مرجع هستید این ماموریت برای استان کرمانشاه به طور خاص مورد تاکید است البته اقلیت به معنی گوناگونی و تنوع است ما ملتی هستیم به معنای واقعی کلمه و تصمیم واحد ما تاریخی بوده است. این ملت استوار تصمیم گرفته یکی باشد.
جنیدی گفت: کانون وکلا نمیتواند نسبت به این هدف بزرگ بی توجه باشد یک مرام نامه ای تنظیم کنند که اهداف کلان آن را بیاورندمشکلات صنفی مارا غافل از ماموریت مهم نکند اگر قرار باشد به تمامیت ارضی و وحدت ملی محل آسیب باشد جزییات اهمیتشان را ازدست میدهند.
او گفت: بخشی از وقت کانون وکلا به عنوان یک ایرانی مسئول وظیفه تعریف کنید و اهداف کلان را تعیین کنید. حقوق مردم در مقابل حکومت و متقابل هم باید در نظر گرفته شود و بعد هم حقوق مردم در برابر مردم که در کشور ضعیف است.
جنیدی گفت: نگران مباحث فساد و اختلاس بوده ایم ولایحه شفافیت به این دلیل تهیه شد و روی آن کار کرده ایم و لایحه نهاد ملی و حقوق شهروندی و لایحه ای به رییس جمهور در مورد شادمانی و حق شادی مردم داده ایم و لایحه ای برای حقوق سالمندان داده ایم.
به گفته این مقام مسئول شما رهبری برخی از حقوق و منافع مردم ایران را برعهده دارید احساس دادگستر کردن برای مردم مهم تر از ایجاد عدالت است در عین پیگیری مطالبات صنفی اهداف بزرگ را فراموش نکنید.
او گفت: یکی از انتظارات از وکلا همگرایی درونی است البته رقابت سالم باید باشد رقابت سالم سنگ بنای مدیریت است.رقابت سلامت و توسعه با خودش دارد.
جنیدی بیان کرد: زمان همگرایی است به نظر می رسد که همگرایی در کانون وکلا نیست مشکل پراکندگی دارید ما هم از ماده 187 نظر داریم و می گوییم که ضرورتی نداشت اگر طرح یکپارچگی لحاظ شد آمادگی آنرا پیدا کنید اهمیت یکپارچگی در بودن ارزش هایی است که شما دهه ها دنبال آن بوده اید.
لعیا جنیدی هم چنین در دیدار با ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و اعضای شورای افتاء کرمانشاه با بیان این مطلب که نگاه حقوقی، نگاه سیاسی نیست، گفت: قانون اساسی تساوی مردم در برابر قانون را مقرر کرده و طبیعی است که بنده عمیقا به این اصل اعتقاد داشته باشم و برای آن تلاش کنم.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه ارزش های بزرگ برای رسیدن به خواسته ها نباید از یاد برود، بیان کرد: ارزش های بزرگ، حفظ کلیت کشور، وحدت ملی، تمامیت ارضی، دوام و قوام کشور است.
جنیدی نظام کشور را مجموعه ای از نظم ها تعبیر و اذعان کرد: امروز گروه های خارجی و مداخلات تهدید کننده منطقه، کشور را تهدید می کند ولی مردم ایران مردم متحدی هستند و حفظ موجودیت کشور برایشان اهمیت دارد.
جنیدی با بیان اینکه ایران باشکوه مجموعه ای از اقوام مختلف است که در عین حال بهم پیوستگی دارند و واحد هستند، مطرح کرد: این باور به اتحاد موجودیت کشور را مستحکم و حفظ می کند؛ وجود اقلیت های مختلف قومی ومذهبی در کشور، تنوع فکری و فرهنگی ما را نشان می دهد که در عین حال به هم پیوسته است.
او اظهار کرد: بدون هیچ تردیدی برخی خواسته های اقلیت های مذهبی را به حق می دانم و تلاش می کنیم اصل تساوی مردم در برابر قانون برای تمام مردم کشور تامین شود.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این مطلب که مبنا در مناصب باید شایسته سالاری باشد، عنوان کرد: به دنبال شایسته سالاری است که احساس رضایت، خشنودی، اقناع و انگیزه بیشتر برای کار بیشتر پیش می آید؛ دولت هم به مانند شما فکر می کند و علاقه مند به شایسته سالاری است.
ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه اقلیت های مذهبی وظایفشان را در طول چهل سال تاریخ انقلاب به درستی انجام داده اند، گفت: هر کسی دارای توانایی ها و ظرفیت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اقلیت های مذهبی نباید از بسیاری از میدان های کاری و وظایف محروم باشند.

http://www.banounews.ir/fa/News/196240/لایحه-شاد-زیستن-در-دولت-تدوین-می-شود
بستن   چاپ