آریا بانو
علی‌اکبر در راه حق دلش نلرزید
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 13:43:39
آریا بانو -
علی‌اکبر در راه حق دلش نلرزید 2
٠
٠
باشگاه خبرنگاران / یکی از بارزترین نمونه‌های کمال و اسوه‌های پاکی و مردانگی، «علی اکبر(ع)»، شهید بزرگ حماسه عاشورا و فرزند با فضیلت سیدالشهدا(ع) است. از این رو روز هشتم ماه محرم الحرام به نام حضرت علی اکبر علیه السلام نام‌گذاری شده است.
همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، گزیده‌ای از بیانات ایشان را درباره نترسی و شجاعت حضرت علی اکبر علیهم السلام در قالب تصویر نوشته منتشر کرده است.
بر اساس این بیانات در این تصویر نوشته شده است:
«در بین راه به سمت کربلا روی اسب، همین طور امام حسین علیه الصلاه والسلام حرکت می‌کردند، یک خواب کوتاهی، به ایشان دست داد، از خواب که بیدار شد با صدای بلند فرمود : « انا لله و انا علیه راجعون» ، علی اکبر که نمونه یک چهره منور و زیبای قرآنی اسلامی است، اینجا شخصیتش را نشان می دهد. ناگهان دید که پدر استرجاع کرد و پرسید: پدر را چه شد که این کلمه را بر زبان جاری کردید؟
فرمود: خواب دیدم که منادی ندا می‌کند که این قافله به سوی مرگ حرکت می‌کند. از خواب بیدار شدن و این کلمه را گفتم. برای سپاهیانی که دارند به سمت مبارزه با حکام غاصب می‌روند، این یک خبر خوش محسوب نمی‌شود که شما کشته خواهید شد؛ اما علی اکبر به جای اینکه دلش بلرزد، به پدر گفت: مگر ما بر حق نیستیم ؟ فرمود: بلی، چرا ، ما برحق هستیم، به سوی حق می‌رویم. فرمود: حالا که در راه حق می‌رویم ، هیچ باکی از مرگ نداریم ؛ و همین حرف را علی اکبر ثابت هم کرد.»

http://www.banounews.ir/fa/News/196408/علی‌اکبر-در-راه-حق-دلش-نلرزید
بستن   چاپ