آریا بانو
معجزه دخترانه مقابل سرنا ویلیامز بی‌رحم
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 15:34:46
آریا بانو - بیانکا آندرسکو، تنیسور 19ساله کانادایی دیشب در آمریکا شگفتی‌ساز شد تا با پیروزی مقابل سرنا ویلیامز بزرگ، اولین گرند اسلم خود را فتح کرده و اولین قهرمانی در اپن آمریکا را جشن بگیرد.

بیانکا آندرسکو، تنیسور 19ساله کانادایی دیشب کاری کرد کارستان که از جهات مختلف شگفت‌انگیز و غیرمنتظره بود. آندرسکو با پیروزی مقابل سرنا ویلیامز بزرگ یکی از استوانه‌های بزرگ تنیس زنان، نام خود را به عنوان اولین تنیسور تاریخ کانادا مطرح کرد که موفق شده در یک گرنداسلم انفرادی به قهرمانی برسد. آندرسکو بعد از ماریا شاراپووا که 13 سال پیش به این رکورد دست یافته بود اولین تنیسور زیر 20سالی است که به قهرمانی گرنداسلم دست می‌یابد. از همه اینها گذشته پیروزی مقابل سرنا ویلیامز در خانه‌اش آمریکا کاری نیست که از عهده هر تنیسوری ساخته باشد.
آندرسکو دیشب در فینال اپن آمریکا مقابل سرنا ایستاد و موفق شد او را در دو ست با نتایج 6-3 و 7-5 شکست دهد. بر خلاف سال گذشته و جنجال‌هایی که سرنا در فینال اپن آمریکا به وجود آورد، او دیشب شکست را در آرامش پذیرفت. سرنا دوازده ماه پیش در فینال همین رقابتها و در حالی که در حال شکست خوردن از نائومی اوساکای ژاپنی بود با داور مسابقه کارلوس راموس درگیر شد. درگیری‌ای که به بحث‌هایی طولانی درباره تبعیض جنسی در تنیس دامن زده بود.
سال گذشته بخش اعظم 24هزار تماشاچی حاضر در استادیوم هوادار سرنا بودند و امسال هم اوضاع از همین قرار بود. اما ویلیامز امسال برای یک بار دیگر به نایب‌قهرمانی قناعت کرد و با اینکه در ست دوم درحالیکه 5-1 عقب افتاده بود با تلاش زیاد به بازی برگشت و کار را به مچ‌پوینت کشید، ولی در نهایت مقابل تنیسور 19ساله کانادایی کم آورد.
آندرسکو در سومین مچ‌پوینت خود ضربه سرنا را با قدرت و زیبایی برگرداند تا از ویلیامز کاری ساخته نباشد و مسابقه به سود جوان کانادایی پایان یابد. دو تنیسور بعد از آن به کنار تور رفته و یکدیگر را در آغوش کشیدند.
چند ثانیه بعد آندرسکو که انگار تازه باورش شده بود چه اتفاق بزرگی برایش افتاده، روی زمین تنیس دراز کشیده و درحالیکه انگار دیگر کوچکترین رمقی در بدنش باقی نمانده درحالیکه صورتش به سمت آسمان بود چشمهای خود را بسته بود. جوان کانادایی چند دقیقه دیگر زمان لازم داشت تا بالاخره غرق گریه شود. اتفاقی که در کنفرانس خبری او افتاد.
آندرسکو در این کنفرانس خبری در حالیکه بغضش ترکیده بود گفت:" من مدتهای زیادی است رویای این لحظه را دارم".
بعد از پیروزی آندرسکو، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا از اولین کسانی بود که پیروزی او را با انتشار یک توییت در صفحه توییتر رسمی خود تبریک گفت. ترودو خطاب به تنیسور جوان کانادایی نوشت:" تبریک می‌گویم برناردسکو. تو امروز تاریخسازی کردی و مایه غرور یک کشور شدی".
مسابقه ویلیامز و برناردسکو تماشاچیان مشهور دیگری هم داشت که در استادیوم حاضر بودند. مگان، دوسش ساسکس و همسر شاهزاده انگلستان که از دوستان سرنا ویلیامز است، در آمریکا هم مثل فینال ویمبلدون برای تماشای بازی سرنا در ورزشگاه حاضر بود و او را تشویق می‌کرد. ولی سرنا و دوستان پرنفوذش باید حالا دست‌کم تا سال 2020 منتظر بمانند تا شاید او بتواند با فتح یک گرنداسلم دیگر به رکورد تاریخی مارگارت کورت در فتح 24 رقابت بزرگ دست یابد.
بیانکای 19ساله سال 2019 را در حالی آغاز کرد که در رده‌بندی جهانی تنیس زنان در رتبه صد و پنجاه و دوم قرار داشت. بعد از آن بود که صعود خارق‌العاده بیانکا شروع شد. او در یک مسابقه WTA در اوکلند موفق شد کارولین ووزنیاکی تنیسور شماره یک سابق دنیا و ونوس ویلیامز را در دو شب پیاپی شکست داده و همه نگاه‌ها را به خود معطوف کند.
بعد از آن بود که تنیسور جوان کانادایی در چند رقابت مهم شرکت کرد ولی در رقابت WTA میامی از ناحیه شانه دچار مشکل شده و در نتیجه نتوانست در رولان گاروس شرکت کند و بخت خود را در مقابل بهترین‌های دنیا بیازماید. بیانکا بعد از این آسیب‌دیدگی بخش اعظم فصل رقابتها چه در زمین چمن و چه در زمین خاکی را از دست داد. اما او در اپن آمریکا به عنوان سید پانزدهم دوباره به میادین بازگشت و با پشت سر گذاشتن حریفان پرقدرت خود در فینال به سرنا ویلیامز رسید و با پیروزی بر او، از سال 1997 تا کنون به اولین تنیسور زنی تبدیل شد که در اولین حضور خود در اپن آمریکا توانست به فینال انفرادی این رقابتها راه یابد. پیش از او ونوس ویلیامز در سال 1997 به این رکورد دست یافته بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/196489/معجزه-دخترانه-مقابل-سرنا-ویلیامز-بی‌رحم
بستن   چاپ