آریا بانو
وضعیت آب و هوا در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور
سه شنبه 19 شهريور 1398 - 19:35:44
آریا بانو -
وضعیت آب و هوا در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور
k ٨.٢
١
میزان / کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.
کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: برای سواحل شمالی کشور بارش باران و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده خواهند داشت، افزود: در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل امشب در شمال آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات زنجان و قزوین رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.
رفیعی با تاکید بر اینکه بیشترین بارش‌ها امروز به استان‌های گیلان، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل است، تصریح کرد: همین شرایط فردا نیز ادامه خواهد داشت، اما روز سه شنبه علاوه بر افزایش نسبی دما باز هم بارش‌ها به شکل پراکنده ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای چهارشنبه مناطقی از مازندران و گلستان بارش خفیف را خواهند داشت.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران امروز آسمانی صاف را تجربه خواهد کرد، گفت: بیشینه دما امروز در تهران به 30 درجه می‌رسد که 4 درجه کاهش نسبی دما به نسبت روز گذشته رخ داده است.
رفیعی از وزش باد نسبتا شدید در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، البرز و قزوین خبر داد و افزود: در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که با توجه به سرعت وزش باد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید پیش بینی شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای 5 درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای 44 درجه گرم‌ترین مراکز استان در 24 ساعت گذشته بوده اند.

http://www.banounews.ir/fa/News/197227/وضعیت-آب-و-هوا-در-روزهای-تاسوعا-و-عاشورا-در-سراسر-کشور
بستن   چاپ