آریا بانو
تجلیل جشنواره «تورنتو» از مریل استریپ، خواکین فینیکس و راجر دیکینز
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 11:42:19
آریا بانو -
تجلیل جشنواره «تورنتو» از مریل استریپ، خواکین فینیکس و راجر دیکینز
٦٧
٠
مهر / جشنواره فیلم تورنتو در اولین جشن تجلیل این دوره خود، از مریل استریپ، خواکین فینیکس و راجر دیکینز قدردانی کرد.
جشنواره فیلم تورنتو دوشنبه شب (به‌وقت محلی) فرش قرمزش را زیر پای چهره‌هایی که در فهرست تجلیل امسال بودند پهن کرد.
در این مراسم که برای تجلیل از چهره‌هایی که موجب تغییر در سینما شده‌اند و با الهام بخشی یا خلق لحظه‌های ماندگار این کار را کرده‌اند، جان کراولی کارگردان «سهره» جایزه آرتیزین را به راجر دیکینز فیلم‌بردار بریتانیایی اهدا کرد.
یالیتسا آپاریشیو بازیگر «رما» جایزه تجلیل از یک رسانه را به پارتیسیپنت میدیا اهدا و از یگانه بودن هنر و فعالیت این کمپانی با تولید بیش از 100 فیلم بلند و مستند در 15 سال فعالیتش تجلیل کرد. این کمپانی کانادایی سال 2004 توسط جف اسکول بیناید گذاشته شده است.
گری اولدمن و آنتونیو باندراس نیز که در فیلم «لباسشویی» ساخته استیون سودربرگ با مریل استریپ هم‌بازی بودند جایزه این بازیگر کهنه‌کار را به وی اهدا کردند. این جایزه برای تجلیل از یک بازیگر اهدا ‌می‌شود. فیلم «لباسشویی» نیز پیش از مراسم در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد.
استریپ که تمام روز در حال مصاحبه کردن با رسانه‌های مختلف بود، روی صحنه در پاسخ به این که فیلم‌هایش را چگونه انتخاب می‌کند گفت همیشه این سوال را از خود می‌پرسد که آیا این فیلم به درد مردم می‌خورد؟ آیا نیازی هست که چنین فیلمی تولید شود؟
پس از نمایش فیلم «جوکر» در همین روز؛ خواکین فینیکس روی صحنه آمد تا جایزه تجلیل از بازیگر مرد را دریافت کند. وی گفت با تماشای فیلم داشت به همه افرادی که به او کمک کردند تا در این راه که از هشت سالگی وارد آن شد، جلو بیاید فکر می‌کرد. وی از خانواده‌اش و به ویژه از مادرش تشکر کرد که منبع الهام او بود و گفت: هر کاری می‌کنم، برای او می‌کنم.
جایزه تجلیل ویژه نیز به دیوید فاستر ترانه‌سرا اهدا شد که موضوع مستندی با عنوان «دیوید فاستر» ساخته بری آوریچ هم بود که در تورنتو به نمایش درآمد.
ایزابل هوپر نیز جایزه مری پیکفورد را به متی دیوپ اهدا کرد که با اولین فیلم بلندش با عنوان «آتلانتیکس» که در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران شد.
جایزه تجلیل از یک کارگردان که با عنوان جایزه کارگردان ایبرت و به یاد راجر ایبرت منتقد فقید سال‌هاست اهدا می‌شود نیز توسط گی‌یرمو دل تورو به بازیگر و فیلمساز نیوزیلندی تایکا وایتیتی اهدا شد. فیلم «جوجو خرگوشه» وی نیز برای اولین بار یکشنبه در تورنتو به نمایش درآمده بود.
جشنواره فیلم تورنتو که تا 15 سپتامبر ادامه دارد، امسال برای نخستین بار این جشن تجلیل را برپا کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/197443/تجلیل-جشنواره-«تورنتو»-از-مریل-استریپ،-خواکین-فینیکس-و-راجر-دیکینز
بستن   چاپ