آریا بانو
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر: متادون دیگر در مراکز درمانی توزیع نمی‌شود
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 15:10:38
آریا بانو -
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر: متادون دیگر در مراکز درمانی توزیع نمی‌شود
٤٠٩
٠
فارس / سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تصویب شده است که متادون دیگر در مراکز درمانی توزیع نشود و درمان از توزیع جدا گردد. بنابراین پزشکان متادون را تجویز و برخی از داروخانه‌ها نسبت به تحویل اقدام می کنند.
سردار سعید منتظرالمهدی، درباره توزیع داروی متادون در داروخانه ها اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر که متشکل از چندین دستگاه مختلف از جمله وزرات بهداشت، وزارت دادگستری، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها است.
وی ادامه داد: موضوع فروش غیرقانونی داروی متادون از سال های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که فروش داروی متادون با تجویز پزشک فقط در داروخانه ها به فروش برسد.
سردار منتظرالمهدی بیان داشت: در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها به تصویب رسید، وزیر بهداشت و معاون درمان آن وزارتخانه و رئیس سازمان بهزیستی که دستگاه‌های مرتبط هستند، حضور داشتند و نظرات کارشناسی آنها در حوزه درمان اعتیاد حتماً مورد توجه رئیس‌جمهور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و تصمیم بر آن شده است که توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها انجام شود.
وی گفت: بنابراین تصویب شد که متادون دیگر در مراکز درمانی توزیع نشود و درمان از توزیع جدا گردد. بنابراین قرار شد که پزشکان در صورت نیاز متادون را تجویز کنند و برخی از داروخانه‌ها باید نسبت به تحویل متادون اقدام کنند و البته داروخانه‌ها نیاز به زیرساخت های لازم برای این کار دارند و مدت زمانی اجرای این طرح طول می‌کشد بنابراین با این اقدام می‌توان از فروش غیر قانونی متادون جلوگیری کرد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: نمی‌توان وجود مشکل در زمینه نشت متادون به بازار آزاد را انکار کرد و به هر حال این طرح بر اساس یک مشکل واقعی و مهم به تصویب رسیده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/197554/سخنگوی-ستاد-مبارزه-با-مواد-مخدر--متادون-دیگر-در-مراکز-درمانی-توزیع-نمی‌شود
بستن   چاپ