آریا بانو
هنوز هم شرایط کیمیا را درک نمی‌کنند
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 09:00:07
زنان خبر
آریا بانو - مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان پس از اعلام فهرست دعوت شدگان به مسابقات انتخابی اردوی تیم ملی درباره رقابت در راه المپیک صحبت کرده است. او درباره کیمیا علیزاده، ناهید کیانی، کیمیا همتی و مسیر پیچیده پیش رو سخن گفت.

به گزارش بانو نیوز ، مهرو کمرانی در مورد ساز و کار مسابقات انتخابی اردوی المپیک اظهار کرد: با توجه به این که مسابقات تکواندوی المپیک در 4 وزن برگزار می‌شود شرایط برای حضور دختران ما سخت است و بدیهی است و باید در اوزانی برای کسب سهمیه تلاش بیشتری انجام دهیم که شانس ما برای المپیکی شدن در آن اوزان بیشتر است.
وی افزود: در مسابقات انتخابی ورود به تیم ملی در هر وزن المپیکی 2 نفر برتر را خواهیم داشت و سپس کیمیا علیزاده و کیمیا همتی به این 8 نفر اضافه می‌شوند. این که از این جمع، چه کسانی و در چه اوزانی شانس المپیکی شدن را به دست می‌آورند به مجموعه‌ای از عوامل اعم از آمادگی و عملکرد آن‌ها در تورنمنت‌های پیش رو و شانس ما در اوزان المپیکی بستگی دارد.
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: پیش بینی در مورد آینده ساده نیست. ما در وزن 3 المپیکی، یلدا ولی نژاد را با رنک 18 و کیمیا همتی را داریم که مثل کیمیا علیزاده ذهن بزرگی دارند اما چالش آن ها و سایر تکواندوکاران این وزن، ترافیک ستاره‌ها در این وزن برای کسب سهمیه است. آن ها در رده جوانان یک دور در مسابقات جهانی گرچه کم تجربه هستند اما باید ببینیم چه پیش می‌آید.

کمرانی در مورد وضعیت کیمیا علیزاده بیان داشت: کیمیا همیشه ما را سورپرایز می‌کند و به همین دلیل همه ما به بازگشت و رسیدن او به بهترین شرایط امید زیادی داریم. در مسابقات کره، دانشگاه آزاد به عنوان حامی تیم اعزامی، اصرار داشت که او باشد و حتی برای مسابقات دانشجویان جهان با توجه به دانشجو بودن کیمیا، اصرار زیادی روی حضورش بود اما به دلیل فشار روی کیمیا و بار روانی حضور در آن مسابقات، شرایط برای حضورش را مهیا ندیدم.
وی ادامه داد: کیمیا در چین و کره با تمام توان ظاهر شد. او در 3 بازی اول امتیاز نداد و فقط در بازی آخر به این دلیل که به تیم، استرس زیادی وارد شد، امتیاز داد. متاسفانه هنوز هم شرایط کیمیا را درک نمی‌کنند. او بعد از 2 بار جراحی و یک سال دوری از مسابقات، برگشته و چهارگوشه زمین را بلد است یعنی می داند در جریان یک مسابقه سنگین، چه باید انجام دهد، چطور بازی را کنترل کند و چه کاری عاقلانه تر است.
سرمربی تیم ملی تکواندو همچنین گفت: کیمیا علیزاده باز خورد خوبی به من داده و امید زیادی به آینده او دارم. فکر نمی‌کنم در کشور دیگری یک قهرمان مدال آور در المپیک را به جای این که انرژی مضاعف بدهند تا این اندازه سرکوب کنند. گروهی علیه کیمیا علیزاده جو سازی می‌کنند و گاهی از این موضوع تعجب می‌کنم.

مهرو کمرانی در پاسخ به سؤال در مورد وضعیت ناهید کیانی تاکید کرد: به طور صریح، از ناهید کیانی انتظار بیشتری دارم. او می‌تواند بهتر باشد. این طبیعی است که گاهی یک بازیکن افت می‌کند یا اوج می‌گیرد. در مورد ناهید، همه چیز به او بستگی دارد و بازیکنی باید به المپیک برود که از نظر روانی قوی باشد. ناهید در گرنداسلم به بازیکنی باخت که راحت می‌توانست او را ببرد و من انتظار دارم او قوی‌تر باشد. من منتظر دیدن ناهید قوی‌تری هستم و همچنان روی او حساب می‌کنم.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/197761/هنوز-هم-شرایط-کیمیا-را-درک-نمی‌کنند
بستن   چاپ