آریا بانو
عضو تیم ملی دو و میدانی: شرایط سختی برای تمرین دارم
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 13:58:08
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران - دونده ماده نیمه استقامت و استقامت گفت: شرایط سختی برای تمرین دارم و از فدراسیون خواستارم تا اردوی 4 ماهه ای را برایم بگذارد تا بتوانم ورودی المپیک را بزنم.

«تکتم دستاربندان» یکی از ورزشکاران عرصه دو و میدانی در دوی نیمه استقامت و استقامت و رکوردار دوی 800 و 1500 متر است. وی تاکنون در مسابقات دو و میدانی نوجوانان و بزرگسالان آسیا و رقابت‌های انتخابی المپیک جوانان شرکت کرده است.
گفت و گوی مشروح این دونده را در متن زیر می خوانیم:
امسال چند بار رکورد زدی؟
با وجود اینکه 18 سالم است اما توانستم در سال جاری 2 بار رکورد ملی را بزنم. یک بار در ایران و یک بار در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر.
می توانی رکورد ورودی المپیک را بزنی؟
اگر فدراسیون اردوی چهار ماهه ای را در ارتفاع برای من بگذارد، می توانم با توجه به شرایطی که دارم خود را به رنکینگ جهانی 80 برسانم یا آنکه ورودی المپیک را کسب کنم.
دلیل اینکه پتاسیل کسب رکورود ورودی المپیک را در خود می بینی چیست؟
چون از آمادگی لازم برخوردارم و تنها نیازمند برگزاری اردوهای پیوسته و چهار ماهه هستم. دوی استقامت به گونه ای است که در ارتفاع باید تمرین کنی و تا به کف برسی، صد در صد رکوردم خیلی تغییر می کند و من با این شرایط سنی کم می توانم رکوردهای خیلی خوبی بزنم.
فدراسیون در این مدت اردو نگذاشته است؟
فدراسیون اردوهای 10 روزه می گذارد که پاسخگوی من نیست. در واقع 2 روز طول می کشد تا به تهران برسم و در این اردو حضور یابم. برای حضور در اردوهای کوتاه مدت و رفت و آمد بسیار دشوار است.
در مشهد تمرین نمی کنی؟
من در مشهد تنها یک جلسه تمرین می کنم، نمی توانم 2 جلسه تمرین کنم زیرا از منزل تا محل تمرین 2 ساعت راه است. شرایط سختی برای تمرین دارم. مربی من تمایلی برای حضور در اردو ندارد چون به او حقوق نمی دهند. فدراسیون باید اردوهای طولانی پیوسته ای برایم بگذارد تا در مسابقات قهرمانی آسیا مدال آوری داشته باشم و نیز بتوانم رکورد ورودی المپیک را بزنم. همچنین حمایت مالی نیز یکی از موارد مهمی است که فدراسیون نیز باید به آن توجه داشته باشد.
شما در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا مقام پانزدهم را بدست آوردی و چرا تصور می کنی که می توانی در رقابت های بعدی به مدال برسی؟
زیرا تمام حریفانم را می شناسم و هر سال آنها مدال می گیرند و می توانم رکوردم را به رکوردهای قهرمانان آسیا نزدیک کنم. می دانم که در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در تایلند اتفاقات خوبی را رقم خواهم زد.
اگر رکورد المپیک را بزنی و وارد این رقابت ها شوی فکر می کنی تا چه جایگاهی می توانی پیش بروی؟
البته الان زود است که در این زمینه حرفی بزنم اما تلاشم را می کنم که حداقل خود را به فینال المپیک برسانم.
و در پایان...
رکوردهایم را مدیون کیهانی رییس فدراسیون هستم زیرا اگر او من را وارد اردویی 7 ماهه نمی کرد، نمی توانستم رکورد ملی را بزنم.

http://www.banounews.ir/fa/News/197891/عضو-تیم-ملی-دو-و-میدانی--شرایط-سختی-برای-تمرین-دارم
بستن   چاپ