آریا بانو
کدام لوازم آرايش قابل اطمينان‌ترند؟
يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 1:58:53 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d

دکتر جاويد حسيني  با اشاره به اينکه محصولات آرايشي زيادي وارد بازار مي‌شوند که هر يک از آنها ادعا مي‌کنند حاوي مواد طبيعي و ارگانيک هستند، گفت: اين محصولات بايد استاندارد مربوطه را دريافت کنند تا در اين زمينه اعتبار قطعي را کسب کنند.

 وي گفت: مواد آرايشي مينرال (معدني) شامل پنکيک، رژگونه، مواد برنزه کننده و سايه چشم هستند که از مواد سبک و پودرهاي خشک معدني تهيه شده‌اند. رژلب و کرم پودرهاي مايع و ساير لوازم آرايشي مايع نيز شامل اين مورد مي‌شوند، اگرچه مواد نگهدارنده موجود در مواد آرايشي مايع و نيز شبکه سفت کننده موجود در مواد آرايشي فشرده نيز به اين مواد آرايشي اضافه شده‌اند که مينرال نيستند.

 حسيني يادآور شد: بعضي از مواد آرايشي دنيا به علت دارا بودن Bismuth oxychloride که ممکن است باعث تحريک پوست شود و نيز تالک که سبب ايجاد جوش‌هاي ريز زير پوستي، به علت بسته شدن منافذ پوست شود؛ مي‌تواند براي برخي افراد مشکل‌آفرين باشد.

 وي با تاکيد بر اينکه تيتانيوم دي‌اکسيد و زينک اکسيد خواص ضدالتهابي دارند، گفت: به ويژه اين اثر در افرادي که دچار بيماري پوستي روزاسه (التهاب، قرمزي و تورم پوست صورت) هستند، تاثيرگذار است که سبب کاهش التهاب و قرمزي پوست صورت اين افراد مي‌شود.

 حسيني افزود: زينک اکسيد خاصيت آنتي ميکروبيال هم دارد، بنابراين لوازم آرايشي مينرال در مبتلايان به آکنه نيز سودمند است. اکثر اين مواد آرايشي ضدکومدون هستند، يعني در افراد مستعد به آکنه باعث بروز جوش صورت نمي‌شوند مگر مواردي که داراي تالک باشند. همچنين به علت وجود زينک اکسيد و تيتانيوم دي اکسيد خاصيت مختصر ضدآفتابي هم دارند و به راحتي نيز از روي پوست پاک نمي‌شوند.


http://www.banounews.ir/fa/News/1998/کدام-لوازم-آرايش-قابل-اطمينان‌ترند؟
بستن   چاپ