آریا بانو
چند روش کاربردی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 12:51:18
آریا بانو -
چند روش کاربردی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی
١٥
٠
خراسان / اگر ندانیم از کجا باید شروع کنیم، ایده پس‌انداز کردن حسابی فکرمان را مغشوش می‌کند. خبر خوب این که راه‌های کوچک فراوانی وجود دارند که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها هزینه‌ها را کاهش دهیم و پس‌اندازهای کوچکی کنار بگذاریم.
تحت تأثیر بقیه، خرید نکنیم. بیایید دفعه بعدی که هوس کردیم بدون در نظر گرفتن همه جوانب و یک‌ باره، جنس گران‌قیمتی بخریم، قانون 30 روز را در ذهن‌مان مرور کنیم. این قانون می‌گوید اگر 30 روز برای خرید چیزی صبر کنید، در این مدت متوجه می‌شوید که واقعا به آن نیاز دارید یا نه.
به‌جای خریدن، قرض بگیریم. چرا هر ابزار بزرگ یا وسیله‌ای را که لازم داریم، می‌خریم؟ می‌توانیم خیلی از آن‌ها را قرض بگیریم. دوستان و همسایه ها و اطرافیان ممکن است بتوانند با قرض دادن چیزی که لازم داریم، به ما در صرفه جویی هزینه ها کمک کنند.
دست‌دوم بخریم. اگر مشغول بررسی خرید مبلمان جدید، کمد یا میز ناهارخوری هستید، نگاهی هم به وسایل دست دوم موجود در بازار بیندازید. وب‌سایت‌هایی هستند که می‌توانیم برای خرید وسایل دست دوم از آن‌ها استفاده کنیم.
وسایل بی‌استفاده را به پول تبدیل کنیم. هرکسی وسایلی دارد که می‌تواند بفروشد. به‌طور مثال لباس‌هایی که دیگر نمی‌پوشیم و فقط در کمد تلنبار شده‌اند. چنین چیزهایی را می‌توان از طریق وب‌سایت‌های فروش اجناس دست ‌دوم عرضه و به پول نقد تبدیل کرد. بعد هم آن را پس‌انداز کنیم تا وسایل ضروری را با آن پول بخریم.

http://www.banounews.ir/fa/News/199980/چند-روش-کاربردی-برای-صرفه‌جویی-در-هزینه‌های-زندگی
بستن   چاپ