آریا بانو
رئیس سازمان ثبت احوال کشور
کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است
شنبه 22 مهر 1396 - 2:47:00 PM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان سال به اتمام می رسد، گفت: لازم است هموطنان هرچه سریعتر به دفاتر پیشخوان و پست مراجعه کرده و برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند و آن را به پایان سال موکول نکنند و تا فرصت هست اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، حمید درخشان نیا در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: ثبت احوال امروز نوین و الکترونیکی شده و نسبت به سایر ادارات در سطح خوبی قرار دارد.
وی افزود: تا کنون 28 میلیون کارت ملی هوشمند را صادر کردیم و این روند با ظرفیت 2.5 میلیون کارت در ماه ادامه دارد و امسال میانگین تولید و تحویل کارت ملی هوشمند به حدود 15 روز رسیده است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان سال به اتمام می رسد تاکید کرد: لازم است هموطنان هرچه سریعتر به دفاتر پیشخوان و پست مراجعه کرده و برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند و آن را به پایان سال موکول نکنند و تا فرصت هست اقدام کنند.
وی با اشاره به تفاهم نامه مشترک سازمان ثبت احوال با سازمان تامین اجتماعی گفت: سامانه ای را طراحی کردیم که تامین اجتماعی وقایع حیاتی چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق افراد را استعلام کند. اطلاعات ما مرتبا به روز می‌شود و بیش از 120 دستگاه اجرایی به پایگاه ما متصل اند و در هر ثانیه 6000 استعلام را پاسخ می دهیم و دستگاه‌ها در 200 هزار نقطه کشور به پایگاه ما متصل هستند.
درخشان نیا با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر تجمیع اطلاعات کارت های مختلف مردم در قالب یک کارت ملی هوشمند گفت: کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است. در جیب هرکس کارت های متعددی اعم از کارت هوشمند سلامت، گواهینامه، کارت ماشین و... وجود دارد که قرار است یک کارت ملی هوشمند برای همه افراد وجود داشته باشد و بزودی این کار انجام و باعث سهولت امور مردم می‌شود.
وی ادامه داد: جلسات فنی مربوطه برگزار خواهد شد و امیدواریم بزودی و تا پایان امسال جلسات فنی برگزار و به نتیجه برسد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/20150/کارت-ملی-هوشمند-کلید-ورود-به-دولت-الکترونیک-است
بستن   چاپ